Tänään on 24.04.2024, 03:06.

1. Bundesliiga 25-28.9.

Keskustelua jalkapallosta.
Vastaa Viestiin
Portillo
Jäsen
Viestit: 565
Liittynyt: 23.07.2003, 19:21

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: 100.00%

Panosten ka: 10.00 yks.

Vetoja: 1

Pisteitä: 82
Paikkakunta: Helsingin mlk

1. Bundesliiga 25-28.9.

Viesti Kirjoittaja Portillo »

B. München-Freiburg 66 21 13 o/u 56 44
- Bayernillä lieviä kp-ongelmia. Joukkueessa kiertää vatsaflunssa, joten uusia poissaoloja voi ilmetä. Tauti on iskenyt jo tärkeisiin Kahniin ja Ballackiin.
- Freiburgilta on poissa erittäin todennäköisesti tärkeä keskikenttä Bajramovic.
- Bayern pienessä kriisissä, peli tökkii pahasti!
- Freiburg pelannut mun mielestä yläkanttiin. Kuitenkin, joukkue on kovassa iskussa!
- Bayernillä tiistaina UCL-kotiottelu Ajaxia vastaan, joka sytyttää taatusti enemmän kuin Freiburg. Ajax-ottelu ei ole kuitenkaan mikään kuoleman ottelu, johon joutuisi lepuuttamaan tähtiä.

Hannover-Schalke 33 30 37 o/u 46 54
- Hannoverin alkukausi on ollut epäonninen. Otteet kentällä ovat olleet mun mielestä kahta sarjapistettä parempia.
- Kotijoukkueella ei ihmeempiä kp-huolia. Paras hyökkääjä ja valmentaja ovat kuitenkin riidelleet, ja hyökkääjä ei ole saanut peliaikaa, josta ei voi ainakaan antaa Hannoverille plussaa.
- Schalkelta sivussa erittäin tärkeä hyökkääjä Ailton edelleen pelikiellon takia.
- Viime viikolla Schalke vaihtoi valmentajaa. Määräaikaisvalmentaja nappasi kaksi voittoa: UEFA Cupissa 5-1 ja liigassa 3-2. Kumpikaan esitys ei ollut kuitenkaan vakuuttava.
- Schalken tuskainen ilmapiiri on kuitenkin lieventynyt/lieventymässä, josta täytyy antaa plussaa. Materiaalin pitäisi riittää korkealle…

Bochum-Bremen 35 29 36 o/u 52 48
- Bochumilla huolia hyökkäyspäässä. Tärkeä kärki Madsen on sivussa vielä viisi viikkoa, ja vaihtohyökkääjä Diabang puoli vuotta. Muilta osin Bochumilla ei ole kp-huolia.
- Bochum pelannut erittäin hyvän alkukauden. Joukkue on vielä tappioitta Bundesliigassa. Maaleja on tullut ennakoitua enemmän, ainakin mun ennakoitua, ja puolustuspääkin on pitänyt kelvollisesti.
- Bremenillä sen sijaan on hieman enemmän kp-ongelmia. Puolustukselle kapteeni Baumannin, sekä vasemman pakin, Neryn, poissaolo on kolaus. Hyökkäyspäässä Charisteasin poissaolo ei ole merkittävä.
- Bremen ei ole pelannut mitekään vakuuttavasti. Keskiviikkona edessä on erittäin tärkeä UCL-kotiottelu Valenciaa vastaan.

M'gladbach-Rostock 51 27 22 o/u 50 50
- Allaolevan tiivistys: Kotijoukkue menossa ylöspäin, vierasjoukkue menossa alaspäin!
- Kummallakaan ei ole pahoja kp-ongelmia.
- M’gladbach hyvässä kunnossa. Edellinen 2-3 –tappio olisi voinut päättyä Mönssin voittoon. Hyökkäyspää toimii piilokärki Heinzin(Tshekin mj, teki kaksi hienoa maalia EM-kisoissa!) tulon myötä erittäin hyvin.
- Rostockin peli takalukossa. Allbäck on kärjessä yksinäinen. Sitten Schalke-vierasvoiton ei Rostockin pelissä ole tapahtunut mitään hyvää.
- M’gladbach ei pelaa viikolla, koska se putosi cupista jo ensimmäisellä kierroksella.

Wolfsburg-K'lautern 59 24 17 o/u 56 44
- Wolfsburgin hyökkäysrangking tehty sillä oletuksella, että elintärkeä playmaker D’alessandro pelaa viikonloppuna!
- D’alessandron ainoa tuuraaja, tärkeä keskikentän yleismies, Hristov, puttuuu K’lautern-pelistä varmasti. Muita kp-huolia ei ole.
- Mun mielestä Wolfsburgin paalupaikka sarjataulukossa on TÄYSIN ANSAITTU. Pidin jo ennen kautta Wolfsburgia keskikastin selvästi vahvinpana lenkkinä, ja alkukausi on vain antanut lisätukea sille näkemykselle.
- Suurempi miinus K’lautern-pelissä on se, jos D’alessandro puuttuu. Nyt Wolfsburgin pitää hallita peliä, eikä se voi lähteä puolustamaan, kuten Bremeniä tai Rostockia vastaan. Tulen pudottamaan Wolfsburgin arvion lähelle viittäkymmentä, jos taitava argentiinalainen ei pelaa. Tuntuu ehkä kovalta pudotukselta, mutta silloin mun silmissä pelin LUONNE muuttuu täysin, eikä kotijoukkue ole missään nimessä lähelle 60% suosikki.
- Kaiserslautern on nousukunnossa surkean alkukauden jälkeen. Hyökkäyspeli on toimii selvästi paremmin kuin puolustuspää.
- Loukkaantuneiden lista on pitkä, mutta joukkueen materiaali on niin leveä ja tasainen, että poissaoloilla ei ole suurempaa vaikutusta.
- K’lauternilla on viikolla cup-ottelu, mutta Wolfsburg saa levätä, pudottuaan 1. Kierroksella kabinettipäätöksellä.
- KOVA kotietu

Stuttgart-Leverkusen 41 28 31 o/u 52 48
- Sivussa Stuttgartilta ovat varmasti puolustaja Meira ja hyökkääjä Kuranyi. Molemmat ovat tärkeitä. Todennäköisesti sivussa on myös vaihtopuolustaja Zivkovic.
- Stuttgart “ok-kunnossa”. Mun silmissä ei mitään ihmeellistä.
- Leverkusenilta sivussa ovat satavarmasti vaihtokeskikentät Bierhofka ja Balitsch, jotka ovat sivussa erittäin pitkään, Bierhofka jopa koko kauden. Todennäköisesti Leverkusenilta puuttuvat myös puolustaja Nowotny ja hyökkääjä Franca. Molemmat ovat tärkeitä, Franca jopa äärimmäisen tärkeä.
- Leverkusen hyvässä kunnossa, vaikka kaksi edellistä Bundesliigaottelua toista sanookin. Niihin se ei syttynyt, mutta katsokaapa pelejä, joihin Leverkusen SYTTYI: vs. Bayern 4-1 ja vs. Real Madrid 3-0!
- Leverkusenilla on tiistaina UCL-vierasottelu Kiovassa, mutta uskoisin, että kotimaan huippukamppailu ajaa pelaajien ajatuksissa tuon edelle.
- Kovan under-joukkueen ja kovan over-joukkueen kohtaaminen.

Nürnberg-Bielefeld 50 26 24 o/u 52 48
- Kotijoukkueen ainut merkittävä poissaolija on puolustaja Nikl. Varmaa tietoa hänen puuttumisestaan ei ole, mutta Bielefeldin hyökkäys on niin kevyt, ettei yhden puolustajan puuttuminen vaikuta suuremmin Nürnbergin voitonmahdollisuuksiin.
- Nürnberg on hyvässä iskussa, mulle joukkueesta on jääny alkukauden perusteella positiivinen kuva. Puolustuspää voi olla joukkueen kompastuskivi säilymisen suhteen, mutta hyökkäyspää osaa kyllä tehdä maaleja, joten säilyminen on mun mielestä täysin realistista.
- Bielefeldiltä puuttuvat todennäköisesti edelleen kaksi parasta hyökkääjää, Boakye ja Raducanu. Heidän lisäksi myös puolustuksen tukipilari Borges on mitä ilmeisimmin edelleen sivussa.
- Bielefeld on pelannut juuri niin, kuin tältä materiaalilta voi odottaa. Puolustuspää on vahvuus, ja kun kaksi parasta kärkeä puuttuu, niin ei maalinteon kovin helppoa voi olettaa olevan. Kun Boakye ja Raducanu palaavat, punnitaan joukkueen todellinen taso.
- Nürnberg joutuu tekemään itse peliä, Bielefeld pääsee pelaamaan sitä normaalia puolustusvoittoista peliään.
- Over-joukkue vastaan under-joukkue.

Mainz-Dortmund 30 29 41 o/u 47 53
- Mainzilla ei ole merkittäviä kp-onglemia.
- Kotijoukkue on pelannut pirteästi alkukaudesta, ja etenkin kotonaan, hurmoksessa pelatessaan, se on vaikea vastus kenelle tahansa. Ennakkoluuloton hyökkäyspeli on toiminut erittäin hyvin.
- Dortmundilta on sivussa edelleen huipputärkeä playmaker Rosicky. Myös maajoukkuetoppari Metzelder on edelleen sivussa(ollut jo yli vuoden…).
- Dortmund ihan ok-iskussa, ei mitään radikaalia miinusta/plussaa mun silmissä.

Hamburger-Hertha 45 28 27 o/u 53 47
- HSV:ltä poissa on 2/3 hyökkääjistä, Romeo ja Lauth. Mpenza jää ainoaksi puhtaaksi kärkipelaajaksi. Uudet hankinnat, Moreira ja Boulahrouz, ovat murtautuneet suoraan avaukseen.
- HSV on tällä hetkellä pahiten kriisissä Bundesliigajoukkueista. Valmentaja Toppmöllerin potkut ovat yhden tappion päässä. Hänen ja osan pelaajien välit ovat rakoilleet pahasti, ja osa normaaleista avauksen pelaajista on löytänyt itsensä penkiltä.
- HSV pelasi kuitenkin kaksi viikkoa sitten Stuttgartia vastaan ihan kelvollisesti, eikä 1-2 –tappio Kaiserslauternin vieraanakaan mun mielestä mikään katastrofaalinen esitys HSV:ltä ollut. Potentiaalia joukkueella on Herthan tasolle.
- Herthalta puuttuu todennäköisesti tärkeä puolustaja Friedrich, sekä varmasti pelintekijä Bastürk, joka on ollut sivussa koko alkukauden.
- Herthalla tökkii maalinteko erittäin pahasti, puolustuspää on sen sijaan pitänyt odotuksia paremmin.
- Hertha pelannut kaikki viisi Bundesliigaotteluaan tasan.

28.9. Hannover-Bielefeld 53 25 22 o/u 52 48

Näitä korjailen tiistain ja keskiviikon cup-otteluiden jälkeen. Lisäksi tuo 28. päivän ottelu täytyy tarkistaa erikseen viikonlopun otteluiden jälkeen.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Zizou
Avatar
Jäsen
Viestit: 914
Liittynyt: 18.12.2003, 12:02
Pisteitä: 840
Paikkakunta: Jumpan Kulma

Pari mielipidettä

Viesti Kirjoittaja Zizou »

Ottamatta kantaa sen kummemmin itse arvioihin, niin puutun pariin kohtaan, jotka hyppäsivät silmille (olen toistaiseksi nähnyt jokaisen alkukauden matsin joko koosteesta tai livenä)

Hannoverin alkukausi ei ole ollut mitenkään epäonninen, niiden puolustuspelaaminen on vaan aika huonoa.

Ailton ei ole tärkeä Schalkelle niin kauan, kun ne ei osaa häntä hyödyntää - alkukauden aikana eivät ole osanneet...

Lagerblom on korvannut Baumanin joka kerta ihan kelvollisesti kentälle tultuaan, niin tällä kuin viime kaudellakin.

Wolkkarit ei todellakaan ole "ansaitusti" sarjan kärjessä vaan parissa matsissa, varsinkin alkukaudesta, niillä kävi aika munkelo.
Mun taulukoissa ansaittujen ja ansaitsemattomien pinnojen välinen ero on jo yli yhden voiton verran.

Kuranyin "todella tärkeä" on vähän niin ja näin. Vaikka se osui viimeisissä peleissään kerrankin kehikon sisäänkin, niin edelleen se tuhlasi paikkoja kaksin verroin + pari noista se sai laittaa ~tyhjiin.


Mainz on tainnut tehdä yhtä vaille kaikki maalinsa erikoistilanteista,
sen hyökkäyspeli on mun silmiin kyllä kaikkea muuta kuin "ennakkoluulotonta" ja "hyvin toimivaa".

Muissa asioissa olen ~samaa mieltä :)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


linkku
Jäsen
Viestit: 335
Liittynyt: 04.06.2003, 22:40
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja linkku »

BAYERN MUNICH FREIBURG 74 18 8
BOCHUM WERDER BREMEN 35 27 38
HANNOVER SCHALKE 04 38 28 34
MOENCHENGLADBACH HANSA ROSTOCK 47 27 26
NUREMBERG BIELEFELD 55 25 20
STUTTGART LEVERKUSEN 46 27 27
WOLFSBURG KAISERSLAUTERN 64 22 14
HAMBURG HERTHA BERLIN 50 25 25
MAINZ B. DORTMUND 31 27 42

Kun tarkemmin noita arvioita tarkastelee, niin ne ovat esim. Portillon kanssa hyvin linjassa. Näyttäisi, että minä painotan kotietua jonkin verran enemmän. Paria poikkeusta lukuunottamatta noissakin arvioissa mulla on n. 10% (ei %-yksikköä) enemmän kotijoukkueelle.

Mikä on sitten oikea kotietu? Siitä voidaan esittää subjektiivisiakin näkemyksiä. Mulla ei ole tiedostoissa tuota, mikä jakauma oikeasti on ollut, mutta maaliodotusarvoihin perustuen jakauma on seuraava (ensin keskimäärin tehdyt/päästetyt maalit ja sitten Poissonilla todennäköisyydet)

03/04: 1,81 1,16 - 51 25 24
02/03: 1,57 1,12 - 46 28 26
01/02: 1,76 1,16 - 50 26 24

Keskiarvo 49 26 25

Onko tuo nyt sitten paljon vai vähän? En nyt kaikkia sarjoja tässä vertaile, mutta esim. Premierissä vastaava keskiarvo on

44 28 28

Vähän meni aiheen vierestä...

L

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


pera
Jäsen
Viestit: 464
Liittynyt: 09.05.2004, 19:59
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pera »

Hyvät analyysit Portillo

Tässä mun alustavat prossat ilman kokoonpanotietoja:

Maiz-Dortmund 31 30 39
B.München-Freiburg 65 20 15
Hannover-Schalke 32 30 38
Bochum-Werder_Bremen 32 30 38
M.gladbach-Hansa_Rostock 52 26 22
Wolfsburg-Kaiserslautern 53 25 22
Stuttgart-Leverkusen 42 30 28
HSV-Hertha 39 30 31
Nürnberg-Bielefeld 51 26 23

pääosin samaa mieltä Portillon kanssa

paitsi nämä kaksi peliä
-Bochum on mielestäni hiipumaan päin pelilisesti

-HSV:llä voittamisen pakko ,muuten valmentaja saa kenkää
kovat paineet tasoitaa peliä valtavasti :)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Mamba
Jäsen
Viestit: 595
Liittynyt: 11.03.2003, 17:18

Tuotto: +19.96 yks.

Palautus%: 102.00%

Panosten ka: 5.91 yks.

Vetoja: 169

Pisteitä: 208
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Mamba »

Alustavat lukemat

25.9.2004 B.München - Freiburg 69% 19% 12% U2,5 43%
25.9.2004 Hannover - Schalke 35% 28% 37% U2,5 48%
25.9.2004 Bochum - Werder_Bremen 35% 28% 37% U2,5 45%
25.9.2004 M.gladbach - Hansa_Rostock 49% 26% 25% U2,5 46%
25.9.2004 Wolfsburg - Kaiserslautern 58% 23% 19% U2,5 40%
25.9.2004 Stuttgart - Leverkusen 42% 28% 30% U2,5 47%
25.9.2004 Nürnberg - Bielefeld 51% 26% 23% U2,5 46%

26.9.2004 Mainz - Dortmund 32% 27% 41% U2,5 45%
26.9.2004 Hamburger_SV - Hertha 44% 28% 28% U2,5 46%

Koitin ottaa näissä jo Portillon keräämät kokoonpanotiedot huomioon. Toi D´Alessandron pelaaminen täytyy varmistaa ennen kuin uskaltaa Wolfsburgiin panostaa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Portillo
Jäsen
Viestit: 565
Liittynyt: 23.07.2003, 19:21

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: 100.00%

Panosten ka: 10.00 yks.

Vetoja: 1

Pisteitä: 82
Paikkakunta: Helsingin mlk

Re: Pari mielipidettä

Viesti Kirjoittaja Portillo »

Heti alkuun kerron, etten pidä itseäni vielä minään Bundesliiga-experttinä, toivottavasti olen sellainen muutaman vuoden seuraamisen jälkeen.

Kiitti Zizou mielipiteistä! Tuo, että näkee otteluita, on tietenkin suuri etu esim. muhun verrattuna, koska joudun tyytymään pelkkiin ottelurapotteihin, jotka ovat joistain lähteistä valitettavasti "erittäin kevyitä". Sellainen pieni kysymys kuitenkin noista koosteista, että olivatko ne koko ottelun koosteita, vai vaan pelkät high lightit? Itse yritän otteluraporttien perusteella päätellä ottelun luonnetta, kumpi pitää palloa, miten keskikentän puolustaminen toimii, jne, jotka ovat erittäin vaikeasti määriteltävissä pelkkien otteluraporttien perusteella. Luulen, ettei se ole ratkaisevasti helpompaa myöskään pelkkien high lightien perusteella.
Hannoverin alkukausi ei ole ollut mitenkään epäonninen, niiden puolustuspelaaminen on vaan aika huonoa.
Vastustajien hyökkäykset ovat olleet kolmessa matsissa sarjan kärkipäätä, joten en yhtään epäile, etteikö Hannoverin puolustus olisi näyttänyt huonolta. Leverkusen-ottelussa Hannover saattoi päästä iskemään puun takaa, mutta en saanut käsitystä, että Hannoverin puolustus olisi ollut erityisen huono. Samoin Dortmund-ottelu, jossa Hannover vei kulmatkin peräti 7-0, ei todennäköisesti ollut mikään kehno esitys vieraissa. Dortmundin hyökkäys on kuitenkin mun silmissä aivan sarjan viiden kovimman joukossa, joten sen jättäminen kotonaan yhteen maaliin, ja kickerin mukaan viiteen maalipaikkaan, ei ole lainkaan huono suoritus. Kotonaan Hannover ei saisi päästää kahta maalia Freiburgia vastaan, se peli saattoi olla luokaton puolustuspäältä, varsinkin, kun kahden maalin johto hukattiin. Edellisessä pelissä Bremenissä Hannover sai sen punaisen 20' kohdalla, ja Bremen teki yhden pilkulta + kaksi ylivoimalla, joten mun mielestä tosta pelistä ei vielä kovin isoja johtopäätöksiä voi vetää. IS Veikkaajan mukaan Bremen hallitsi jo tuohon 20' kohdalle, ja niin sen pitääkin.
Omilla tiedoillani pidän Hannoveria edelleen selkeästi alemman keskikastin joukkueena, joka olisi ansainnut ensimmäisistä neljästä ottelusta enemmän kuin kaksi pistettä. Kuinka paljon enemmän sitten, se onkin toinen juttu.
Ailton ei ole tärkeä Schalkelle niin kauan, kun ne ei osaa häntä hyödyntää - alkukauden aikana eivät ole osanneet...
Tästä olen 95% samaa mieltä. Schalken keskikenttä on niin paljon Bremeniä perässä, ettei Ailtonille ole ollut käyttöä. No, nyt voidaan sitten pohtia, että kuka hyökkääjä Schalkelle on tärkeä, jossei Ailton? Ok, vastaus voisi olla Ebbe Sand, joka on parempi target kuin Ailton, mutta viimeistelijänä Ailton on ehdotonta Bundesliigan huippuluokkaa, ja mun mielestä hänen menetys vaikuttaisi lähes kaikkien Bundesliigajoukkueiden maalintekovoimaan. Sand on ollut tulessa kahdessa viimeisessä, ja hänelle kauden avausmatseissaan, mutta lasken silti Ailtonin Schalken ykköshyökkääjäksi. Noista mun sanavalinnoista(tärkeä, erittäin tärkeä, korvaamaton...) voi tietenkin jokainen tulkita mitä tahansa(mitä vaikuttaa prosentteihin), ja nämäkin ovat osaksi mielipide asioita.
Lagerblom on korvannut Baumanin joka kerta ihan kelvollisesti kentälle tultuaan, niin tällä kuin viime kaudellakin.
Ok. Tämäkin on mielipide-kysymys. Siitä olen satavarma, että Pekka kentälle päästessään taistelee viimeiseen hikipisaraan asti, mutta olen varma myös siitä, että joukkueen kapteenin, joka rauhoittaa ja katkoo peliä keskikentän pohjalla, menetyksellä on vaikutusta joukkueen peliesitykseen. Tähän väliin on ehkä hyvä todeta, että mulla harvoin yksittäinen pelaaja vaikuttaa prosenttia enempää, varsinkin "hyvässä" joukkueessa. Ääripää voisi sitten olla tuo Wolfsburg-ottelu, jossa pudotan aivan varmasti Wolfsburgia vähintään 5% D'alessandron sekä Hristovin ollessa sivussa. Yleensä siis en muuttele prosentteja merkittävästi loukkaantumistietojen nojalla.
Wolkkarit ei todellakaan ole "ansaitusti" sarjan kärjessä vaan parissa matsissa, varsinkin alkukaudesta, niillä kävi aika munkelo.
Mun taulukoissa ansaittujen ja ansaitsemattomien pinnojen välinen ero on jo yli yhden voiton verran.
Sanoinkin tuossa ylempänä, että omasta mielestä Wolfsburgin kuuluu olla piikkipaikalla. Tämä on nyt taas se otteluraportit vs oma silmä, jossa todennäköisesti sinä olet niskan päällä :wink:. Ensimmäisessä ottelussa Dortmundin "olisi kuulunut voittaa 3-0", ja myönnän, että Wolfsburgin voitto siellä oli onnekas. No, toisessa ottelussa Freiburg oli vielä pahemmin jyrän alla Wolfsburgissa, kuin sudet 1. kiekalla Dortmundissa, mutta niinkuin silloin sanoitkin, "tuurit tasaantuvat yleensä pitkässä juoksussa, mutta näköjään nyt jo lyhyessäkin" :mrgreen:. Bremen-ottelu on se, jossa meillä on todennäköisesti se suurin näkemysero. Toki Bremen hallitsi, mutta mä lumouduin Geretsin taktiseen vetoon muuttaa 4-3-3 -taktiikka 3-5-2/5-3-2 -muotoon, joka on huomattavasti puolustavampi. Tästä matsistahan puuttuivat Hristov, D'alessandro ja Petrov, eli käytännössä kaikki Wolfsburgin luovat miehet. No, piilokärki pois, ja yksi lisäukko toppariksi. Laitapakit nousivat tukemaan keskikenttää, jossa pelasi kolme rikkovaa pelaajaa. Kärjessä Klimowicz ja Brdaric kyttäili vastaiskuja, joista mun muistaakseni ainakin toinen Wolfsburgin maali tulikin. Wolfsburgin keskikenttä sai Micoudin kuriin kelvollisesti, ja Bremen sai luotua painetta vasta ottelun viimeisellä puolituntisella, kun sillä oli kaikki neljä hyökkääjää samaan aikaan kentällä :shock: Lopussa "Bremenin olisi pitänyt tasoittaa ja mennä ohi", mutta ehkä tuurillakin Wolfsburg selvisi. Sama taktiikka oli käytössä Rostockissa, jossa kotijoukkue ei saanut mitään aikaan. Schalke kaatui siinä välissä kotona rutiinilla, ja täysin ansaitusti. Mun silmissä Wolfsburg on pelannut positiivisesti, en väitä, että se olisi edes sarjan viiden kovimman joukkueen joukossa, mutta kaikkien joukkueiden otteet huomioiden, mun mielestä kärkipaikka on ansaittu. Ihan mielenkiinnosta, mikä joukkue Zizou sinun mielestä ansaitsisi johtaa sarjaa?
Kuranyin "todella tärkeä" on vähän niin ja näin. Vaikka se osui viimeisissä peleissään kerrankin kehikon sisäänkin, niin edelleen se tuhlasi paikkoja kaksin verroin + pari noista se sai laittaa ~tyhjiin.
Ok, ehkä en arvosta tarpeeksi Stuttgartin muita hyökkääjiä. Mun mielestäni Cacau on pahempi tähdenlento kuin Kuranyi, eikä Scabics ole saanut tällä kaudella vielä mitään aikaan. En kyllä yleisestikään pidä Stuttgartin hyökkäystä keskikastia parempana, mutta kyllä luulisin, että Saksan maajoukkueen(tiedän, on se niin paska jengi :lol:) ykköshyökkäjä, joukkueen viimekauden paras maalintekijä, ja tämänhetken kuumin hyökkääjä on joukkuelleen edes jollain mittarilla tärkeä pelaaja.
Mainz on tainnut tehdä yhtä vaille kaikki maalinsa erikoistilanteista,
sen hyökkäyspeli on mun silmiin kyllä kaikkea muuta kuin "ennakkoluulotonta" ja "hyvin toimivaa".
Joo, niin mäkin muistelen. "Hyvin toimiva" voi olla liian ylistävä käsite, joukkueen esittämiä kuvioita ei näe otteluraporteista. Tuo ennakkoluulottomuus koskee koko joukkueen toimintaa, saatoin eritellä sen vahingossa pelkästään hyökkäystä koskevaksi. Ennen kautta mulla oli omissa muistiinpanoissa, että Mainz pelaa todennäköisesti rohkeaa prässipeliä, ja luottaa joukkueen yhtenäisyyteen. Millaiselta tämä on näyttänyt livenä? Toi ennakkoluulottomuus koskee nimenomaan tuota prässiä, jossa lähdetään haastamaan vastustajan pallollinen pelaaja mahdollisimman ylhäältä. Tämä yllätti Herthan, ja ehkä osittain myös HSV:n ja Leverkusenin, joista jälkimmäinen mietti kyllä Madrid-ottelua, eikä edes halunnut voittaa Mainzissa. Mainzin hyökkäys on mun mielestä Bundesliigan heikointa yhdessä Bielefeldin kanssa. Siihen nähden alkukaudesta luodut maalipaikat(12. eniten) ovat osoittaneet hyökkäyspään toimivan mun oletuksia paremmin. Hyökkäyspeli ei ole mulla sama kuin luodut maalipaikat, mutta mun mielestä Mainzin hyökkäyspeli on ollu positiivinen yllätys.

Zizousta tämä saattaa tuntua tyhmältä, kun hän on omin silmin nähnyt asiat oikein, ja mä väitän ihan toista otteluraporttien pohjalta! Tällä hetkellä mulla ei vain ole muuta mahdollisuutta, kuin perustaa otteluiden tapahtumien kulku pelkkien otteluraporttien ja tilastojen pohjalle.
Zizoulta tulee muuten aina niin hyviä kommentteja, että mun puolestä hän saisi heitellä niitä useamminkin :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Portillo
Jäsen
Viestit: 565
Liittynyt: 23.07.2003, 19:21

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: 100.00%

Panosten ka: 10.00 yks.

Vetoja: 1

Pisteitä: 82
Paikkakunta: Helsingin mlk

Viesti Kirjoittaja Portillo »

linkku kirjoitti:Näyttäisi, että minä painotan kotietua jonkin verran enemmän. Paria poikkeusta lukuunottamatta noissakin arvioissa mulla on n. 10% (ei %-yksikköä) enemmän kotijoukkueelle.

Mikä on sitten oikea kotietu? Siitä voidaan esittää subjektiivisiakin näkemyksiä. Mulla ei ole tiedostoissa tuota, mikä jakauma oikeasti on ollut, mutta maaliodotusarvoihin perustuen jakauma on seuraava (ensin keskimäärin tehdyt/päästetyt maalit ja sitten Poissonilla todennäköisyydet)

03/04: 1,81 1,16 - 51 25 24
02/03: 1,57 1,12 - 46 28 26
01/02: 1,76 1,16 - 50 26 24

Keskiarvo 49 26 25

Onko tuo nyt sitten paljon vai vähän? En nyt kaikkia sarjoja tässä vertaile, mutta esim. Premierissä vastaava keskiarvo on

44 28 28
Tuo sarjan perusjakaumahan ei tarkoita sitä, että kotietu olisi jokaisessa ottelussa täsmälleen yhtä suuri. Mulla kotietu perustuu erään suuren urheiluvedonlyöjän oppien perusteella siihen, että kotijoukkue on enemmän syttynyt esittämään parasta peliään, ja voittamaan ottelun kotiyleisön edessä. Ammattilaisurheilussa molempien joukkueiden pitäisi olla yhtä syttyneitä, mutta niin ei ole. Jotkut joukkueet sytyttävät toisia enemmän, ja jotkut pelit täytyy vain käydä pelaamassa vieraissa pois.

Kun sarjan häntäpään joukkueet pelaavat keskenään putoamisesta, ovat varmasti molemmat joukkueet syttyneitä, ja kotietuhan laskee siitä syystä. Sama homma kärkiotteluissa, joissa pelataan mestaruudesta tai arvokkaista europaikoista. Kotietu on mulla taas normaalia korkeampi, jos esim. vierasjoukkueella odottaa muutaman päivän päästä tärkeämpi eurocup-ottelu. Silloin se ei todennäköisesti syty täysillä vierasotteluun, ja kotijoukkueen voitonmahdollisuudet kasvavat.

En tiedä, mikä on sitten oikea tapa näiden määrittämiseen, tai onko olemassa edes yhtä oikeaa tapaa? Minä luotan tähän tällä hetkellä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Zizou
Avatar
Jäsen
Viestit: 914
Liittynyt: 18.12.2003, 12:02
Pisteitä: 840
Paikkakunta: Jumpan Kulma

Portillon kysymyksiin

Viesti Kirjoittaja Zizou »

Osa on ollut LIVE-matseja, mutta joka kiekalla katson DSF:n koosteen lauantain ja sunnuntain matseista - joka matsista tulee ~15 min, jonka perusteella uskoakseni saa hyvän kuvan siitä, mitä matsissa on tapahtunut.

Mainz prässää kotona, vieraissa ei luonnollisestikaan niin tee. Aika onnekkaita ovat alkukaudesta olleet ja kun onnella on taipumus (ikävä kyllä sinällään) joskus loppua, niin....

Alkukaudesta Macao on ollut luokkaa parempi hyökkääjä kuin Kuranyi, hän ei tuhlaa paikkoja, vaan laittaa todella kovalla prosentilla sisään. Kuranyin "tuskainen aika" alkoi jo viime kevätpuolella, kun mistään ei tahtonut mennä sisään, ei edes metrin päästä tyhjästä maalista. Scabics ei ole kentälle juurikaan vielä päässyt, muistelisin?

Itse jo ennen kauden alkua epäilin, saako Schalke juurikaan hyötyä Ailtonista, kun keskikenttä on mikä on...juuri tällä hetkellä Ailton ei ole mun mielestä Schalken tärkein hyökkääjä, osittain siitäkin syystä, että herralla on taipumus "lyödä hanskat naulaan" jos tarjoilu ei pelaa, ja tällä hetkellä se ei todellakaan pelaa :)

Zizoum taulukoissa Bundesliigaa "johtaa" tällä hetkellä Stuttgart, kannoilla seuraa Bremen ja Dortmund.

Wolfsburg on paha joukkue arvioida tällä hetkellä, osittain siitä syystä, että pelaajatyypit ovat offensiivisia (edellisen valmentajan aikanaan "hankkimia" suurimmaksi osaksi) ja Gerets peluuttaa niitä nykyään defensiivisesti - en ole ihan vakuuttunut, että kuinka tuossa tulee käymään...
Vähän samat sanat sopivat hyvin myös Hannoveriin, itse asiassa erittäin hyvinkin sopivat :)

Tulikohan siinä jo kaikkiin vastattua...ylipäätään kirjoittelusta, niin koitan laittaa kommenttia silloin, kun en ole asiasta ~samaa mieltä - mitä sitä silloin kommentoimaan, jos on vaan joo-joo sanottavana :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


pera
Jäsen
Viestit: 464
Liittynyt: 09.05.2004, 19:59
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pera »

Näytää että DAlessandro pelaa, nostetaa
Wolfsburgin voittotodenäköisyyttä

Wolfsburg-Kaiserslautern 58 24 18 :)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Eltzu
Jäsen
Viestit: 435
Liittynyt: 24.04.2003, 22:26
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eltzu »

Aika uskomatonta mitä huomasin Betssonilla kun mietin että pelaisinko itsekkin kotijoukkoetta. Siis kyllä altavastaajia on yleensä edes muutamilla kymmenillä euroilla veikattu vaikka vain hupivetoina...


Tapahtuma Kohde
Bayern München - SC Freiburg
Hyväksytty yhteensä €3111
Avoimia yhteensä €9018

Summa yhteensä per merkki
Bayern München €3066
SC Freiburg *** €0 ****
Tasan €45


Eli kotijoukkoetta pelataan aivan hullun lailla ja enään muutama tunti kohde auki. Heräs kysymys miksi ollaan aivan varmoja sen voitosta?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


GooRio
Avatar
Jäsen
Viestit: 1298
Liittynyt: 27.06.2003, 23:11
Pisteitä: 239

Viesti Kirjoittaja GooRio »

Eltzu kirjoitti: Eli kotijoukkoetta pelataan aivan hullun lailla ja enään muutama tunti kohde auki. Heräs kysymys miksi ollaan aivan varmoja sen voitosta?
No kai jonkun on tarvinnut myydäkkin kotijoukkuetta kun on ollut mitä pelata :roll:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Muistetaan kuitenkin, että kyllä Jakke on tuonut vuosien varrella hiukan massiakin ja iloa elämään

Minikommentit


200% 60€ vedonlyöntibonus Ninjacasino.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin