Tänään on 28.03.2024, 23:49.

League management softia?

Strategiat, kertoimenlaskenta ja muut ohjeet/vinkit tänne.
Vastaa Viestiin
KR
Jäsen
Viestit: 564
Liittynyt: 23.01.2004, 15:52

Tuotto: -1.50 yks.

Palautus%: 0.00%

Panosten ka: 1.50 yks.

Vetoja: 1

Pisteitä: 260

League management softia?

Viesti Kirjoittaja KR »

Tarkoituksena on joukkuekokoonpanojen seuranta/analysointi Veikkasliigassa. Seuraavia "ei mitenkään hinnalla pilattu"- softia on tarjolla.

http://www.leaguepad.com/
http://www.ngthomas.co.uk/ltrack.htm

Kyseenalaista on kuinka hyvin ne ovat muokattavissa omaan käyttöön sopiviksi? Räätälöintiä kaipaisi mm seuraavissa asioissa:
- Pelaajaranking määrittäminen ***, **, * ja Squad (ei siis ottelukohtainen rating) ja kokoonpanojen ja kokoonpanomuutosten arviointi tältä pohjalta.
- Injury/pelikieltotietojen lisääminen ja raportointi.
- Joukkueen kokoonpanon seurantanäyttö näkymänä kauden aikana (kuten esim: http://personal.inet.fi/urheilu/rops/)
- Tärkeää on myös puoliautomaattinen "web-import"-mahdollisuus ja räätälöitävyys
- Ylipäätään vaivaton käyttö on tärkeää, en halua kikkailla epäkelvon softan kanssa jolloin tavoiteltava hyöty/ajansäästö menisi turaamiseen

Onko forumilaisilla tullut käytettyä näitä tai muita (hyviä) tracking/ league management softia? Kokemuksia? Olen kiinnostunut tracking-kehittämis/seurantayhteistyöstä Veikkausliigan osalta alkavalla kaudella.

-kr-

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

@Rajainmaki

Minikommentit


Neo
Avatar
Jäsen
Viestit: 3597
Liittynyt: 19.01.2003, 18:32

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 3188
Paikkakunta: Norge
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Neo »

KR kirjoitti: Ylipäätään vaivaton käyttö on tärkeää, en halua kikkailla epäkelvon softan kanssa jolloin tavoiteltava hyöty/ajansäästö menisi turaamiseen
Itse olen säätänyt myös vastaavia systeemejä (itse tehtyjä) kuin toi linkin takana oleva http://personal.inet.fi/urheilu/rops/ , mutta olen päätynyt henk.koht. siihen, että ajankäyttö vs saatava hyöty on aivan saatanan huonossa suhteessa. Ei mitään järkeä mielestäni (jos seuraat vähänkin useampaa sarjaa), jos tuota ei saa käytännössä täysin automatisoitua = ei tarvii yhtäkään lukua syöttää itse. Nyt sanalla "hyöty" tarkoitetaan hyötyä vedonlyöntiin, eli suoraan miten paljon paremmiksi arviot tulevat ja kuinka paljon rahaa tulee lisää kassaan. Sehän tässä touhussa kiinnostaa 8)

Itselläni on käytössä Exceliin tehty pelipaikka-pohja, jossa on jokainen pelipaikka erikseen ja siinä kaikki ko. paikalla pelaavat ukot järjestyksessä = jos ykkösmies on loukkaantunut, niin tietää kuka sen voi korvata jne. Tuon olen huomannut erittäin hyväksi työkaluksi joukkueiden oppimiseen: kun kerran tuollaisen tekee ja päivittelee alkuajan - sen jälkeen jo muistaa ulkoa lopun elämäänsä. Itse en edes muista milloin olisin Valioliigan osalta tuota pohjaa päivittänyt.

Sama homma mun mielestä jos lasket monta maalia on joku tehnyt tai kuinka monesti avauksessa; kun on vähän aikaa seurannut sarjaa ja joukkueita niin muistaa kyllä helposti ketkä ovat avauksen miehiä, ketkä tärkeitä ja ketkä ei.

Loppujen lopuksi tieto siitä, onko ukko ollut kentällä 78 vai 83 minuuttia on aivan turha. Tuo tieto ei auta vedonlyönnissä vielä yhtään mitään. Itse keskittyisin ennemmin oleellisen tiedon ylläpitämiseen tasolla "muistiinpanot", ja kirjaisin ylös asioita, millä tavalla pelaaja vaikuttaa oikeasti joukkueen peliin. "Tärkein pelinrakentaja", "ykköstoppari", "antaa jokaisen vaparin" ja niin edelleen.

Tämä meni vähän ohi aiheesta, mutta oli kommenttina yleisellä tasolla. Mielestäni siis kannattaa miettiä tarkkaan millä tiedolla oikeasti tekee jotain, ettei hukkaa kymmeniä tunteja viikossa aikaa asioihin, joiden hyöty euroissa sinne viivan alle on hyvin pieni.

Ehkä tämä meni kategoriaan "kokemuksia" :)

Vielä jälkipelinä Veikkausliigasta: itse lähdin viime vuonna ensimmäistä kertaa Veikkausliigaan mukaan, ja mulla oli valtavia ongelmia tiedonsaannin kanssa. Valioliigasta on tietoa enemmän kuin liikaa, mutta Veikkausliigaa on näköjään aivan turha seurata netin kautta :x Joukkueiden sivut päivittyy hitaasti tai ei ollenkaan, kunnollisia ennakoita ei juuri ole kuin viekkausliiga.com:ssa ja niin edelleen. Lisäksi ydinongelma: pelejä näkee aivan liian harvoin tv:stä => ei saa oikeaa kuvaa pelaajista.

Nyt hiljenen :P

T: Neo

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Blackrock
Jäsen
Viestit: 332
Liittynyt: 29.05.2004, 11:54
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja Blackrock »

Tuossa olisi ainakin yksi.

http://www.tpl-design.com/

En sen syvemmälle tutkiskellu, mutta on php-pohjainen softa, eli asettaa hieman rajoituksia. Ohjelma näyttäisi olevan FF Jaron käytössä ja on ihan kätevä. Suurin kynnys on tosiaan tuo päivittävyys, eipä sitä huvita tunteja käyttää, että saa tiedot syötettyä tuonne. En tiedä miten homma tuossa toimii.
Mutta oishan se kätevää, jos voi helposti löytää, vaikka viime kauden Jaro - Hämeenlinna matsin kokoonpanot ja raportin suoraan ohjelmasta --> FF Jaro - Hämeenlinna 1-1 (Huom. ei toimi täysin Operassa)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Neo
Avatar
Jäsen
Viestit: 3597
Liittynyt: 19.01.2003, 18:32

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 3188
Paikkakunta: Norge
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Neo »

Joku päivä kun on aikaa koodailla, niin voisi tehdä softan joka hakee nappia painamalla myös otteluraportit kantaan 8)

Esim Sporting-Life:ssa tai vastaavassa ne URLit voisi mennä jollain järkevällä logiikalla.

Mutta mutta, avainsana tosiaan mielestäni automaatio. Toi Jaro:n systeemikin on kyllä ihan hieno, mutta alkaa vaan loppua päivästä tunnit kesken hyvin nopsaan jos dataa ei saa suoraan jostain lähteestä haettua.

T: Neo

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


KR
Jäsen
Viestit: 564
Liittynyt: 23.01.2004, 15:52

Tuotto: -1.50 yks.

Palautus%: 0.00%

Panosten ka: 1.50 yks.

Vetoja: 1

Pisteitä: 260

Viesti Kirjoittaja KR »

Veikkausliigan sivuille tulevat otteluittain vahvistetut kokoonpanot 45-60min ennen ottelua osoitteeseen http://www.veikkausliiga.com/ottelutapahtumat.asp. Samaan paikkaan tulee LIVE:nä ottelutapahtumat tapahtuma-aikoineen:
Mm.
- laukaukset (kohti/ ohi erikseen)
- kulmat
- vapaapotkut
- varoitukset
- vaihdot
- MAALIT
- SYÖTTÄJÄT
....
Tästä listauksesta näppärästi parsimalla saisi esim kokoonpanot kantaan analysoitavaksi ennen ottelua ja myöhemmin ottelutapahtumat tietysti. Nykyään on ollut "hieman kiire" ennen otteluiden alkua merkittäviä poissaoloja tutkiessa. Jos taas ajattelen että alkaisin naputtelemaan/klikkailemaan omassa databasessani vahvistettuja kokoonpanoja sisään niin siinä se aika sitten menisikin eikä tarvitsisi vetoa lyödäkään. Kuten jäsen "N" totesi: automaattinen (tai vähintään puoliautomaattinen) tietojen lukeminen on tärkeää.

Tuo tplsoccerstats on kiintoisa joskin se sopinee parhaiten juuri joukkueiden websiten ylläpitoon. Jarolla on kyllä muutenkin ehkä yhdet liigan parhaista sivustoista.

-kr-

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

@Rajainmaki

Minikommentit


Sly_Dog
Jäsen
Viestit: 33
Liittynyt: 01.04.2003, 21:45
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Sly_Dog »

LeaguePadillä saa tehtyä myös hianot webbisivut.
...löytyy koodi tohon jos tarttet... köh köh :roll:

Muuten aika huono softa analysointiin

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Blackrock
Jäsen
Viestit: 332
Liittynyt: 29.05.2004, 11:54
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja Blackrock »

Nyt kun muistelen, niin viime kesänä tulikin mietittyä tuota samaa juttua, että miten vois automaattisesti siirtää nuo tilastot tietokantaan. Kuitenkin se ajatus jäi unholaan tein sen käsi kopelolla. Eihän siinä menny kuin alle viisi minuuttia kierros.

Mutta kiinnostusta löytyy myös täältä, jos joku jaksaa vääntää jonkinlaisen softan noihin KR:n mainitsemiin juttuihin. Aika kun on nykyään tiukoilla, että kaikki minuutit käytetään hyväksi tehokkaasti :roll:. En tiiä onko tuosta koonpanonsiirrosta tietokantaan ennen ottelua paljoakaan hyötyä, jos on tehnyt kotiläksynsä hyvin, niin ei siellä kovin suuria yllätyksiä pitäisi olla. Tosin kyllä pelikiellot aiheutti pään vaivaa viime kaudella.

Jännä muuten, että tuo veikkausliiga.com sivusto poistaa nuo vanhat ottelutilastot tietokannastaan tai piilottaa johonkin. Itse en ainakaan löytäny. Kovalevyä ravistamalla löytyi kuitenkin pari sivua, mitä voisi käyttää esimerkkinä ohjelman vääntämissä. Oikeastaan koodi näyttäisi olevan aika helppo parseroitavaksi, mutta ei taia mun taijot riittää.

Veikkausliigan tuloksia-sivu: tulokset.htm

Tuosta vois kaivaa päivämäärän mukaan tuon ottelun tapahtumat-sivun url:n.

Ottelun tapahtumat sivu: ottelutapahtumat.html

Tuosta sitten löytyykin kaikki tarvittava, mitkä voisi tietokantaan ottaa esim. kuka pelaaja sai varoituksen.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Eetvartti
Jäsen
Viestit: 589
Liittynyt: 03.06.2003, 10:52
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Eetvartti »

Minkähän takia muuten Veikkausliiga poistaa ne vanhat ottelupöytäkirjat.
Eihän ne nyt kauheasti tilaakaan tietokannasta voi viedä vai?

Itselleni ei tuo nyt niin haittaa tee 2004 kauden osalta, mutta 2003 vuodelta on jäänyt erinäisistä syistä johtuen 2 kierrosta tilastoimatta...

Tietääkö joku mistä saisi nähtyä noita 2003 vuoden ottelupöytäkirjoja mieluiten netin kautta?
Yritin tuolta veikkausliiga.com sivuilta kysyä, että näkeekö niitä jostakin, mutta ikinä ei vastausta edes kuulunut...
se siitä "asiakaspalvelusta" :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Seuranta Päivitetty: 23.01.2007

Minikommentit


epe
Jäsen
Viestit: 1004
Liittynyt: 14.01.2003, 16:14
Pisteitä: 2
Paikkakunta: Heräilemässä

Viesti Kirjoittaja epe »

Eetvartti kirjoitti:Minkähän takia muuten Veikkausliiga poistaa ne vanhat ottelupöytäkirjat.
Eihän ne nyt kauheasti tilaakaan tietokannasta voi viedä vai?

Itselleni ei tuo nyt niin haittaa tee 2004 kauden osalta, mutta 2003 vuodelta on jäänyt erinäisistä syistä johtuen 2 kierrosta tilastoimatta...

Tietääkö joku mistä saisi nähtyä noita 2003 vuoden ottelupöytäkirjoja mieluiten netin kautta?
Yritin tuolta veikkausliiga.com sivuilta kysyä, että näkeekö niitä jostakin, mutta ikinä ei vastausta edes kuulunut...
se siitä "asiakaspalvelusta" :wink:
Kysyin itse vuoden 2003 tilastoja viime kauden alussa, kun linkit ottelukohtaisiin tilastoihin ei toiminut. Vastauksena tuli, että nyt pitäisi toimia --> ei toiminut --> laitoin uuden mailin --> ei vastausta ja tilastot hävisivät kokonaan kaudelta 2003.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


FYSI
Jäsen
Viestit: 86
Liittynyt: 29.08.2003, 16:12
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja FYSI »

Onko kellään tietoa sivustosta josta tuollaiset järjestelmät kuin Jarolla tai Ropsilla löytyisi Englannin Championshipistä?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin