Tänään on 29.03.2024, 14:48.

peli-intoa olisi... mutta kun

Strategiat, kertoimenlaskenta ja muut ohjeet/vinkit tänne.
Vastaa Viestiin
migge
Jäsen
Viestit: 2
Liittynyt: 30.01.2005, 12:13
Pisteitä: 0

peli-intoa olisi... mutta kun

Viesti Kirjoittaja migge »

Terve
Vähän itsestäni:
Olen 40 v pienyrittäjä Vantaalta.
Ei mitään aikaisempaa pelihistoriaa ei edes lottoa.
Urheilun seuraaminenkin on viime vuodet ollut hyvin vähäistä.
Viime aikoina olemme korista pelaavan murkkuikäisen kundimme kanssa lyöneet vetoa nba ja lätkän sm-liigasta ja sitä kautta löysin mielenkiintoisen maailman josta aikaisemmin en tiennyt mitään.
Viime aikoina olen etsinyt lisää tietoa monesta paikasta ja pikku hiljaa nuo kellyt ja muut alkavat teoriassa aueta.
Johtuen yrittäjänä olemisen riemusta Suomessa niin pitkien työpäivien ja verojen maksun ihanuuden lisäksi hyvänä puolena voidaan pitää ettei vapaa-ajan ongelmia esiinny koska vapaa-aikaa ei ole, :D ja jos olisikin niin voimavarani ei tällä hetkellä riitä omien laskelmien ja exel taulukoiden tekemiseen.


Miten olemme pelanneet: no 99 % mutulla tietenkin !
Aloitimme pelaamisen 50 e kassalla ja olemme lyöneet lätkässä kotivoittoisesti vetoa pyrkien kertoimiin lähellä kahta ja nbassa yli/alle tietyn pisterajan systeemillä.
Kassa on heilunut 50 molemmin puolin ja olemme tällä hetkellä noin 80 eurossa.
Mieleni tekisi kasvattaa lähtökassaa rajustikin ja tavoite olisi pitkällä juoksulla panostaa seurantaan ja koko asiaan paljon enemmän...

nyt ne 3 kysymystä:

1-kysymys ?

Lähtökassan koko 1000 vai 10 000?
Jotkut tällä foorumilla kertovat tavoitteenaan olevan kassan 1.3 kertaiseksi tekemisen tai jopa tuplaamisen tai edes voitolla pysymisen ?
Jos alkukassani olisi esim 1000 euroa niin keskiarvollinen kokonaisvoittoni 1.3 * kassa olisi 1300 euroa vuoden lopussa ja 10 000 euron alkukassalla tuo olisi 13 000 euroa= 3000 euroa voittoa vuodessa.( tai ei kassaa laisinkaan...)

2-kysymys ?

1000 euron menetys tai 300 euron voitto ei maksa minun kohdalla vaivaa perehtyä asiaan sen enempää.

3000 olisi jo voittona ehkä vaivan arvoista kuin 10 000 euron häviökin toisi peliin kutinaa.

Kaikki eurot on kuitenkin rahaa ja kun tuota aikaa ei ole, niin miten kannattaisi toimia eri paikoista saatujen vinkkien suhteen minimoidakseen riskit.
Miten sinä toimiset ammattilaisena 1000 euron tai 10 000 euron lähtökassalla ?

3-kysymys
Voisiko joku lähiseudun ammattilainen istua alas muutamaksi toviksi perusasioiden läpikäymiseen ihan face to face tai onko pääkaupunkiseudulla klubeja /kerhoja/paikkoja joissa porukat kokoontuu ja vaihtaa asioista mielipiteitä?
Kaikki apu otetaan vastaan suurella kiitoksella.
(Toki olisin valmis korvaamaan menetetystä ajasta riihikuivalla tai vaikka VSOP ikäisellä sydänlääkkeellä,jos se auttaa asian eteenpäin saattamiseksi) .

Kiitos jollekuille hyvästä sivustosta ja hyvää jatkoa myös kaikille foorumin käyttäjille.

Migge

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Neo
Avatar
Jäsen
Viestit: 3597
Liittynyt: 19.01.2003, 18:32

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 3188
Paikkakunta: Norge
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Neo »

Annan yleisohjeen, koska kysymyksissä on aistittavista vaarallista rahojen menetystä: "1000 euron menetys tai 300 euron voitto ei maksa minun kohdalla vaivaa perehtyä asiaan sen enempää. "

Jos haluat tehdä oikeasti järkevästi, niin aloita sillä pikku kassalla, vaikka voitot eivät tuntuisikaan miltään. Aloita siitä, että opettelet panostamaan oikein, pitämään kirjaa vedoistasi yms. Varsinkin panostamisen kanssa saat harjoitella varmasti ihan riittävän kauan, se ei ole mikään maailman helpoin asia toteuttaa käytännössä, vaikka joku Kelly niin yksinkertaiselta kuulostaakin. Nopeasti Kellystä: se toimii, jos olet kokenut kertoimenlaskija tai ostat/saat arviosi jostain, että tiedät niiden olevan tarkat. En ole taatusti ainoa ihminen, joka on yhdistänyt Kellyn ja kertoimenlaskennan OPETTELUN ja saanut tulokseksi todella kauniit tappiot.

Tämän vuoksi esim sinulle voisi sopia paremmin tasapanostus, joka olisi paljon turvallisempi tapa. Kuulostat siltä, että et ehdi itse hirveän hyvin arviota tehdä + sinulla ei ole kokemusta, joten saat Kellyn avulla muutamassa kuukaudessa sen 10 000 kassan hieman huonolla säkällä nolliin. Itse sorvasin aika kauan itselleni sopivaa tyyliä, ja päädyin Kellyn & tasapanostuksen välimuotoon.

Yhteenvetona siis: tätä touhua voi oikeastaan harrastaa kahdella tavalla. Joko pelailet enemmän mutulla & hupina ja hyväksyt sen, ettei sinulla ole aikaa eikä resursseja panostaa lajiin niin paljon, että saisit siitä pitkässä lajissa tuottoa. En tiedä onko suhdeluku pahasti väärin, mutta ajattele asiaa näin: Suomessa on tuhansilla lätkäjunnuilla tavoitteena NHL, mutta kuinka moni sinne pääsee?

Jos taas olet ihastunut tähän varsin mainioon harrastukseen ja päätät alkaa käyttää siihen aikaa (tervetuloa vaan joukkoon ;)), niin aloita ensin pienellä ja opettele mikä tapa, mitkä lajit, mitkä panokset jne. sopivat sinulle. Ja kerää paljon vetoja kirjanpitoon ja katso, jäätkö oikeasti voitolle. Kun huomaat millaisia tappioputkia pitkässä sarjassa tulee niskaan, olet ihan perkeleen tyytyväinen ettet iskenyt sitä 10 000 kassaa kehiin nyt.

Voin kyllä sanoa sen, että olen itsekin hävinnyt opetteluaikoina paljon rahaa enkä ole ainoa. Tässä lajissa on vain sellainen viehätys aluksi uutaman osuneen vedon jälkeen, että on parempi kuin muut ja pystyy tietämään tulokset. Ja tuon illuusion kadottamiseen yleensä tarvitaan se kassan kuivuminen ja rahojen menetys :D Lihasmuisti paras muisti...

Mutta ainakin sinua on varoitettu :)

Tervetuloa vielä foorumille! Löysit varmasti oikeaan paikkaan, ja muut voivat tästä jatkaa neuvojen & kommenttien heittelyä.

T: Neo

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Peluri
Jäsen
Viestit: 206
Liittynyt: 04.05.2004, 13:27
Pisteitä: 6

Viesti Kirjoittaja Peluri »

Jos mukana on nuori kaveri niin ihan esimerkin takia vastuullisen vanhemman olisi varmaan parasta pitää mahdollisimman pieni kassa. Jos ei muuta, niin pelaatte kahdestaan 100 € kassaa ja salassa pidät tonnin kassaa - jolla pelaat samat pelit kuin yhteiskassalla :D

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


h
Jäsen
Viestit: 47
Liittynyt: 23.01.2004, 16:02
Pisteitä: 14

Tervehdys!

Viesti Kirjoittaja h »

Migge, laitoin sinulle yksityisviestin.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


KR
Jäsen
Viestit: 564
Liittynyt: 23.01.2004, 15:52

Tuotto: -1.50 yks.

Palautus%: 0.00%

Panosten ka: 1.50 yks.

Vetoja: 1

Pisteitä: 260

Viesti Kirjoittaja KR »

Muutamia ajatuksia aiheesta

- Alkutilanteessa valitse kassasi suuruus nettotuloihisi suhteutettuna. Arvioi suhteessa ansioihisi paljonko sallit enimmillään tappiota kuukaudessa, esim. 15% tuloistasi tms. ..?
- Huonon kuukauden mitoitus voi olla hankalaa mutta ainakin -40% yield harkituille vedoille on mahdollinen vaikka olisitkin keskimääräistä parempi vedonlyöjä (kuten me kaikki olemme :) ). Katso vaikka asianhandicap.com tipsters recordista huonompien vihjaajien huonon jakson yield jonkinlaiseksi referenssitasoksi. Ehkä kannattaa mitoittaa jopa -50% yieldin mukaan; riippuu tosin vetojen määrästä ja tietysti taitotasosta.
- Vetojen lukumäärä sinun pitää arvioida itse mutta itse arvioin että 1 hyvä veto päivässä on jo melko "vaativa" tavoite.
- Arvioi yhden panoksen suuruus vaikkapa 1.5% kassasta. Nyrkkisääntönä ihan hyvä.


ESIMERKKI

Nettotulot kuukaudessa 2000EUR
Max sallittu tappio kuukaudessa (-15%) 300EUR
Vetoja 30kpl
Keskimääräinen panos 1.5% kassasta
Huonon jakson yield -40% (eli 40% sijoitetuista panoksista menee bookerille)

Kun siis asetat max tappion kuukaudessa (300EUR) saat tästä kassan suuruusluokan laskettua:
30*.015*KASSA*.40=300EUR

> KASSA 1667 EUR...


No tuossa on monta asiaa oletuksena mutta ehkä jonkinlaisen tason pelikassalle saat pelaamalla omaa kk-nettoansiotasi vastaan...

Kun pelaat hyvin on vuositasolla yieldisi 1.03 (erittäin haastava tavoite!) eli jokainen sijoittamasi euro kasvaa 1.03-kertaiseksi. Mikäli pelaat useampia kohteita kuin tuon 30kpl niin tällöin voisi olettaa että tuo huonon jakson yield% ei ole 40% vaan ehkä -20% jos siis pelaat esim. 60-80 vetoa kk:ssa (arvioita, arvioita...)

Kun spekuloit tällä niin huomaat äkkiä että asettamasi tuottotavoite voi olla vaikeasti saavutettavissa jos et riskeeraa tarpeeksi. Siitähän vedonlyönnissä lopulta on tietysti kysymyskin...


-kr-

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

@Rajainmaki

Minikommentit


Sputnik
Jäsen
Viestit: 976
Liittynyt: 16.01.2003, 20:54
Pisteitä: 0
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sputnik »

Jaa-ah, mä ottaisin kyllä vähän toisenlaisen kannan...

Jos tarkoituksena on saada edes kohtuullista tulosta pitkällä aikavälillä maltillisella oikealla vedonlyönnillä niin se vaatii pirusti aikaa ja vaivaa. Tietenkin muutamalla vedolla voi vaikka kymmenkertaistaa kassa, mutta sitten ollaan jo enemmänkin "uhkapeli" tunnelmissa...

Kerrot että sulla ei ole juuri vapaa-aikaa eikä voimavaroja hommien itse tekemiseen. Itse sijoittaisin tuossa tilanteessa rahat johonkin sellaiseen joka ei vaadi niin aktiivista asioiden itse hoitamista, vaikka osakkeisiin tms...

Koska vedonlyönti on jännää ja kiehtovaa jatkaisin tolla 50€:n kassalla pojan kanssa pelailua. Homma pysyy mielekkäänä kun panoksien merkitys on lähinnä jännitystä tuottavaa. Voittorahat tietty pojalle :D

Niin joo...onhan tietty sitten olemassa maksullisia vihjepalveluja joissa itse voi olla aivot nollalla ja vaan pelailla mutta joo...Sanotaan näin että maksan mielummin asiansa osaavalle salkunhoitajalle kuin yhdellekkään maksullisella puljulle joiden näytöt on vähän niin ja näin :roll:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Life is a game. Money is how we keep score.

Minikommentit


migge
Jäsen
Viestit: 2
Liittynyt: 30.01.2005, 12:13
Pisteitä: 0

Kiitokset asiallisista vastauksista

Viesti Kirjoittaja migge »

Moikka

Peluri neuvoi pelaamaan pojan kanssa pienillä panoksilla.
Tottakai niin juuri teen. 0,5-2 euron panos matsiin ja koko ajan kun tapahtuu niin "tietotoimisto" juoksee kertomassa tilanteen.
Jos/kun panokset suurenee niin hän ei tule olemaan niistä edes tietoinen.

Neo varoitteli että ilman tietoa on suuri mahdollisuus menettää rahansa, niin minäkin ajattelin ja siksi täällä kyselen.Kiitos Neo.

Oma ajatukseni pitkällä juoksulla kuitenkin on että ellei panosta ei mitään voi saavuttaakaan.Työpäiväni ovat olleet vuosia 12-15 tuntisia. Jos sen lyhentäisi epänormaaliin 8 tuntiin :D ja tuon loppuajan keskittyisi tiedon hankintaan , niin kokonaistyöaika pysyisi samana ja mahdollisesti vuosien saatossa jopa lyhentyisi.

Hobbynä tämä joka tapauksessa tule jatkumaan ,se on varmaa.
8) Vaikka tänään on pilvistä, niin koville kundeille paistaa aurinko aina . sanoi eräskin kuuluisuus pikkupoikana :lol: .

Hyvää päivän jatkoa kaikille

Migge

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


MacGyver
Avatar
Jäsen
Viestit: 1198
Liittynyt: 05.12.2003, 03:14

Tuotto: -273.30 yks.

Palautus%: 91.30%

Panosten ka: 18.58 yks.

Vetoja: 169

Pisteitä: 765
Paikkakunta: Oulu

Re: Kiitokset asiallisista vastauksista

Viesti Kirjoittaja MacGyver »

"Työpäiväni ovat olleet vuosia 12-15 tuntisia."

Onko tuo oikeesti elämää? :roll:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


tallipoika
Jäsen
Viestit: 2431
Liittynyt: 02.03.2003, 12:00
Pisteitä: 1876
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja tallipoika »

Eiköhän tuo työpäivän pituus ole aika yleinen, kun puhutaan pienyrittäjästä!

Ei siinä ole varaa paljon pitää ulkopuolisia töissä, mahd paljon pitää itse tehdä, koska palkan sivukulut (LEL; TEL ja jne) ovat nykyään karkeasti 50 % palkasta.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin