Tänään on 29.03.2024, 13:19.

Moniveto VBA

Strategiat, kertoimenlaskenta ja muut ohjeet/vinkit tänne.
Vastaa Viestiin
Sparx
Jäsen
Viestit: 7
Liittynyt: 11.03.2005, 10:30
Pisteitä: 0

Moniveto VBA

Viesti Kirjoittaja Sparx »

Miten saan Excelissä ohjelman hakemaan Veikkauksen monivetokertoimet suoraan Excelin taulukkoon? Onko mitään valmista koodinpätkää olemassa tähän hätään? En ainakaan itse saanut toimimaan.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Mikezu
Jäsen
Viestit: 253
Liittynyt: 05.02.2004, 17:01
Pisteitä: 22

Viesti Kirjoittaja Mikezu »

Data-> Import external data->new web query ja address-kenttään esim:
http://www.veikkaus.fi/kertoimet/moniveto_3.html

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


gary
Jäsen
Viestit: 520
Liittynyt: 14.01.2003, 09:36
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja gary »

Mulla on myös ollut sama ongelma pitkään.

Eli menin "tiedot - nouda ulkoiset tiedot - luo uusi kysely" (ilmeisesti oikein), mutta sen jälkeen tökkii. Mulla ei ole mitään mihin sen osoitteen laittaa vaan pitää valita tietolähde. Olen valinnut "uusi tietotietolähde" ja sen jälkeen tulee pitkä liuta kysymyksiä kuten "valitse tietokannan ohjain", johon kohtaan jään kun vaihtoehtoja on 15-20 kpl. Kuitenkin ne pitäisi olla kunnossa, kun Query on asennettu. Lisäksi kysytään "tietolähteen oletustaulukkoa" ?????, joten minusta tuntuu olen aivan eksyksissä.

Jos joku asiantuntija tietää missä mokaan, info olisi paikallaan.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Neo
Avatar
Jäsen
Viestit: 3597
Liittynyt: 19.01.2003, 18:32

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 3188
Paikkakunta: Norge
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Neo »

gary: valitse "uusi web kysely" eikä "luo uusi kysely".

Luonnollisesti ;)

T: Neo

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


linkku
Jäsen
Viestit: 335
Liittynyt: 04.06.2003, 22:40
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja linkku »

gary kirjoitti:Mulla on myös ollut sama ongelma pitkään.

Eli menin "tiedot - nouda ulkoiset tiedot - luo uusi kysely" (ilmeisesti oikein)...
Itselläni on tosin englanninkielinen tämä excel, mutta veikkaan, että olet valinnut juuri tuossa väärän kohdan. Eli valitse Tiedot (Data) --> Nouda ulkoiset tiedot (Get external data) --> "New web query" englanniksi. Tuossahan on kolme vaihtoehtoa valita ("new database query" ja "import text file" edellisen lisäksi), mistä tieto haetaan eli oletko siinä kohden valinnut oikean vaihtoehdon?

Joku suomenkielisen excelin omaava voisi auttaa paremmin.

L

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Rene....
Jäsen
Viestit: 60
Liittynyt: 25.03.2003, 11:26
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Rene.... »

Tekstieditori auki, siihen seuraavat rivit:

WEB
1
http://www.veikkaus.fi/tilastot/sarjat/KPU10101.html

viimeinen rivi siis osoite joka pitäisi noutaa.

Tallennetaan faili .iqy -päätteellä ja siinäpä tuo sitten jo onkin.

Excelissä Tiedot/Nouda ulkoiset tiedot/Suorita web-kysely, ja valintaikkunaan haetaan tuo äsken luotu file.

Näin siis itse olen näistä aikanaan suoriutunut. Tiedä sitten liekö helpoin tapa.


Rene....

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


gary
Jäsen
Viestit: 520
Liittynyt: 14.01.2003, 09:36
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja gary »

Neo kirjoitti:gary: valitse "uusi web kysely" eikä "luo uusi kysely".

Luonnollisesti ;)

T: Neo
Aha! pieni ero, mutta riittävä :wink:

En huomannut sitä nyt, mutta ongelma ei siti ratkea, kun ei ole "uusi web kyselyä" vaan em. lisäksi vain "suorita web-kysely" ja joku tietokantakysely myös. Olisiko niin, että mun Excell -97 on liian vanha, kun jopa ohjeet, joita olen todellisena atk-amatöörinä penteleesti silloin tällöin lukenut, ovat mielestäni ristiriitaiset?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Sparx
Jäsen
Viestit: 7
Liittynyt: 11.03.2005, 10:30
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Sparx »

Tämä toimi hyvin, mutta näin saan vain 500 pienintä kerrointa haettua. Ideana oli, että syöttäisin itse exceliin maaliluvut joukkueille, josta VBA koodin avulla haettaisi kyseisille maaliluvuille kertoimet. Esim. jos 3 kohteen monivedossa syötän jokaiselle joukkueelle maalit 0-3, Exceliin olisi saatava 4^6 = 4096 rivin kertoimet. Miten tämä onnistuu?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Berrie
Jäsen
Viestit: 1490
Liittynyt: 14.01.2003, 09:40
Pisteitä: 33

Viesti Kirjoittaja Berrie »

gary kirjoitti:En huomannut sitä nyt, mutta ongelma ei siti ratkea, kun ei ole "uusi web kyselyä" vaan em. lisäksi vain "suorita web-kysely" ja joku tietokantakysely myös. Olisiko niin, että mun Excell -97 on liian vanha, kun jopa ohjeet, joita olen todellisena atk-amatöörinä penteleesti silloin tällöin lukenut, ovat mielestäni ristiriitaiset?
Juu, 97 versiossa ei vielä web queryä ollut vaan se tuli versioon 2000. Joten päivitystä päivitystä.

Offtopic: Itse pidän tuota 2000 versiota kaikista parhaimpana Excelinä. Nämä uudemmat ovat menneet liian pitkälle automatiikkansa suhteen (toki sitä voi ainakin jonkin verran poistaa käytöstä mutta silti...).

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


gary
Jäsen
Viestit: 520
Liittynyt: 14.01.2003, 09:36
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja gary »

Berrie kirjoitti:
gary kirjoitti:En huomannut sitä nyt, mutta ongelma ei siti ratkea, kun ei ole "uusi web kyselyä" vaan em. lisäksi vain "suorita web-kysely" ja joku tietokantakysely myös. Olisiko niin, että mun Excell -97 on liian vanha, kun jopa ohjeet, joita olen todellisena atk-amatöörinä penteleesti silloin tällöin lukenut, ovat mielestäni ristiriitaiset?
Juu, 97 versiossa ei vielä web queryä ollut vaan se tuli versioon 2000. Joten päivitystä päivitystä.

Offtopic: Itse pidän tuota 2000 versiota kaikista parhaimpana Excelinä. Nämä uudemmat ovat menneet liian pitkälle automatiikkansa suhteen (toki sitä voi ainakin jonkin verran poistaa käytöstä mutta silti...).
Kiitos vahvistuksesta. Epäilinkin sitä kovasti

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin