Tänään on 29.03.2024, 17:50.

Sit and go turnaukset (aloittelevan ajatuksia)

Keskustelua pokeripeleistä.
Viestiketju Lukittu
Wille_78
Jäsen
Viestit: 799
Liittynyt: 30.09.2004, 17:29

Tuotto: +122.96 yks.

Palautus%: 109.28%

Panosten ka: 2.95 yks.

Vetoja: 449

Pisteitä: 773
Paikkakunta: Savo

Sit and go turnaukset (aloittelevan ajatuksia)

Viesti Kirjoittaja Wille_78 »

Texas hold'emiä olen harrastanut pari kuukautta ja aloitin pienellä, n. 50euron kassalla. Pelailin alkuun pikkulimittien pöytiä ja niissä tosi tiukalla pelillä, mutta alkoi vituttamaan kun siellä kaiken maailman suharit veti riverissä ohi ihmeellisellä värin tai suoran vedolla. Sitten kokeilin näitä sit and go turnauksia, kymmenen pelaajan, ja ne vaikuttaa mulle sopivilta ja mielenkiintoisilta.

Olen pelannut nyt fixed limit sit an dgo turnauksia, pitäisikö pelata fixed turnauksia niin kauan että on voitollinen niissä ennen kuin siirtyy no limit turnauksiin? Fixedissä olen parista kymmenestä turnauksesta yhden voittanut, kahdesti toinen ja kahdesti kolmas. Monesti putoan juuri bubblessa pois kun otan keskisuurella/pienellä stackilla riskin ja menetän kerralla merkkini isojen panosten vuoksi. Monesti bubblessakin tuntuu , että kun esim. SB:stä reissaan (koetan varastaa sokkopanokset) A9suited niin kaveri vetää jollain Q2 kädellä mukaan, ja voittaa akkaparilla minun pelimerkit. Onko tämä vain huonoa tuuria? Pitäisikö blindien varastaminen unohtaa kokonaan ja koettaa pelata "rehellistä tietä", ts. maksaa ja flopin jälkeen korottaa? Blindien varastamiseen varmaan vaikuttaa myös se, minkälaisia vastustajat ovat? (tässä blindien varastamisen yhteydessä tuli mieleen juuri siirtyminen no limit pöytiin, jos minulla on bubblessa esim. AKo ja vedän ALL-INit, niin mitkään A2suited ei sitä ehkä maksa)

Olen pelannut 10 hengen pöydässä siten, että pelaan alussa tosi tiukasti (mmukaan vain tosi hyvillä käsillä ja flopista korotan jos olen "varma" siitä että on paras käsi) ja sitten kun pelaajia on 5-6 alan katsomaan useampia käsiä. Monesti kuitenkin tuntuu käyvän että jos chippejä yhteensä esim. 8000 niin mulla on jäljellä enää 600-700 kun 5 pelaajaa jäljellä. Onko tämä minun "virheeni", eli pitäisikö pelata alussa aggressiivisemmin ja koettaa saada merkkejä että pystyy lopussa roikkumaan pidempään? Koska tuolla 600 chipillä pitää käytännössä sitten tehdä panosten suuruuden vuoksi jo all-in jos mukaan lähtee...

Tuli vielä yksi kysymys.. Partylla esim. on kahden pöydän sit and go turnauksia. Miten rahasijat menee, saako useampi kuin 3 ekaa rahat? Ja yhdistyvätkö pöydät jossain vaiheessa toisiinsa, milloin?

No, tässä joitain ajatuksia, olisi kiva saada kommentteja muilta pokerin pelaajilta! Oma tavoite on saada tästä harrastus ja mieluiten siten ettei ainakaan rahaa häviäisi, ammattia ei siitä ole tarkoitus tehdä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Onhan se mahdollista, mutta epätodennäköistä.

Seurannan panostus asteikolla 1-5 yksikköä. --> Vuoden 2014 alusta tasapanostus 3 yks per veto

Minikommentit


Jäähile
Jäsen
Viestit: 516
Liittynyt: 15.05.2003, 15:13
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jäähile »

Monesti bubblessakin tuntuu , että kun esim. SB:stä reissaan (koetan varastaa sokkopanokset) A9suited niin kaveri vetää jollain Q2 kädellä mukaan, ja voittaa akkaparilla minun pelimerkit. Onko tämä vain huonoa tuuria?
Olet n. 66% suosikki voittamaan käden.
Pitäisikö blindien varastaminen unohtaa kokonaan ja koettaa pelata "rehellistä tietä", ts. maksaa ja flopin jälkeen korottaa?
Olen pelannut 10 hengen pöydässä siten, että pelaan alussa tosi tiukasti (mmukaan vain tosi hyvillä käsillä ja flopista korotan jos olen "varma" siitä että on paras käsi) ja sitten kun pelaajia on 5-6 alan katsomaan useampia käsiä.
EI! Tämä tekee pelistäsi liian helposti luettavaa.Kun kaverit huomaavat ,että panostus/maksu/korotus tulee vain "varmalla" kädellä ,niin he kippaavat omat kortinsa pois ja näin tärkeät maksut jäävät saamatta.Jatka varastamista kts. ensimmäinen kohta!
Miten rahasijat menee, saako useampi kuin 3 ekaa rahat? Ja yhdistyvätkö pöydät jossain vaiheessa toisiinsa, milloin?
Lobby nappulan takaa löytynee voitonjako! Pöydät yhdistyvät ,kun 10 pelaajaa on jäljellä!

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


hehkulamppu
Jäsen
Viestit: 7
Liittynyt: 26.10.2005, 18:36
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hehkulamppu »

Ite ihastuin kans nuihin fixed sittareihin vähä aikaa sitten ja tulee pelattua 5+1 ja joskus 10+1 sittareita partylla. Tuossa ensiks mainitussa singletablessa on kuitenki aika korkee fee, niin siinä ei hirveesti ees jää voitolle jos vaan ei vie pääpottia (1=25$, 2=15, 3=10).
Ite oon huomannu sen, että alkuun kannattaa pelata melko tiukkaa, koska blindit on pienet ja kaikki lähtee kahtomaan mitä huonommilla käsillä. Yleensä sitten level 3:lla alkaa ensimmäiset jo tippumaan ja tähän mennessä onkin oma kassa kiva olla jo plussalla vähintään parisen sataa (yleensä alkustäkki 800 ja blindit lähtee 15/30).
Kun jälellä on ~5 pelaajaa, niin jotkut alkaa hannailemaan ja odottavat vaan rahasijoja, mutta ite tykkään kyllä pelata alun jälkeen aika aggressiivista peliä.
Sitte ku kolme pelaajaa jälellä, niin blinditkin on yleensä niin korkeet, että hyvin pystyy koittaa blindien varastamista koska vastustajat ei lähe kovinkaan huonoilla käsillä kahtomaan.
Tuloksesta voin sanoa, että joskus tipun jo aivan alussa, koska ei saa stäkkiä kasvatettua ollenkaan, mutta usein olen myös top3 ja ykkössijoja tulee tasaseen tahtiin.
Pitäis vissiin alkaa enemmän pelaamaan nuita 10+1 tai jopa korkeampaa, mutta jotenki tuntuu, ettei vielä rahkeet riitä. Paljonko suosittelisitte, että ois pääomaa ennen ku alkaa pelaamaan 10$ tai jopa 20$ fixed sittareita?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Wille_78
Jäsen
Viestit: 799
Liittynyt: 30.09.2004, 17:29

Tuotto: +122.96 yks.

Palautus%: 109.28%

Panosten ka: 2.95 yks.

Vetoja: 449

Pisteitä: 773
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Wille_78 »

Hienoa, positiivinen yllätys että vastauksia tuli näinkin nopeasti!

En ole itse siis kovin paljoa näitä sittareita vielä pelannut, joten en osaa sanoa onko kyse vaan huonosta tuurista vai väärästä pelisysteemistä. Ehkä minun yksi ongelma on se että jos maksan flopin näkemisen isolla blindilla(tai jos raisetan blindin varastamistarkoituksessa), en osaa luopua potista vaan katson liian helposti käden loppuun asti --> isompi tappio vaikka melkein voisi tietää että vastustajalla parempi käsi.

Alussa pelaaminen on vaikeaa itselleni, kun aina pöydässä on 1-2 "hullua" jotka maksaa lähes kaikilla käsillä. Siksi foldaan alussa niin paljon, kun "pelkään" näiden ihme suoran vetoja yms. Kuulun ehkä juuri tähän "toivotaan toivotaan" ryhmään eli koetan kitkutella väh. viimeiselle rahasijalle ja sitten jään usein juuri sijoille 4-5. Tästä siis ehkä täytyisi päästä eroon ja avata peliä hiukan jo alussa...

Onko netissä hyviä sivustoja näistä korttien todennäköisyyksistä, eli esim. jos minulla on kädessä esim. AJ ja katson flopin, mutta siinä ei ole paria, niin millä tod. näk. saan parin turnissa tai riverissä? Tai sitten juuri tällaisiä käsi vs. käsi tilanteita, kuten jäähile mainitsit tuossa minun esimerkkitilanteessani...

Itse "harjoittelen" myös tuolla Partyn 5+1 sittareissa, ne on hyviä kun starttaavat nopeasti. Unibetin pieniä turbosittareita olen myös koettanut, mutta välillä joutuu odottelemaan lähes puolituntia että peli lähtee (välillä ei tunnu lähtevän ollenkaan) Partylla tosiaan huonoa että 5$:in sittarissa on 20% maksu talolle... 10% olisi kohtuullisempi. Sama tilanne mullakin, että pelikassa ei oikein kestä vielä näillä taidoilla pelata 10+1 sittareita.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Onhan se mahdollista, mutta epätodennäköistä.

Seurannan panostus asteikolla 1-5 yksikköä. --> Vuoden 2014 alusta tasapanostus 3 yks per veto

Minikommentit


glassblizzard
Jäsen
Viestit: 19
Liittynyt: 08.03.2005, 11:57
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja glassblizzard »

Minäkin olen pelaillut nuita sittareita ja voiton puolella olen, mutta omia tilastoja tutkiessani huomaan että useat kakkossijat rokottavat mahdollisia voittoja huomattavasti. Minulle tuottaa etenkin vaikeuksia voittaa jos heads-upissa on vastassa super-agressiivinen pelaaja joka pistää all-in puolilla käsistään. Ei meinaa riittää kantti callaamaan chip-leadistäkään millään keskivahvoilla parittomilla käsillä. Olisiko kenelläkään suositeltavana kirjaa jossa olisi hyviä ohjeita tuohon heads-upiin?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Jäähile
Jäsen
Viestit: 516
Liittynyt: 15.05.2003, 15:13
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jäähile »

Onko netissä hyviä sivustoja näistä korttien todennäköisyyksistä, eli esim. jos minulla on kädessä esim. AJ ja katson flopin, mutta siinä ei ole paria, niin millä tod. näk. saan parin turnissa tai riverissä? Tai sitten juuri tällaisiä käsi vs. käsi tilanteita, kuten jäähile mainitsit tuossa minun esimerkkitilanteessani...

Pakassa 52 korttia ja flopin jälkeen tiedät niistä 5 ( 2 kädessä ja 3 pöydällä).Kortteja jäljellä 47 kpl ,joista 6 "voittavia" ( 3*J ja 3*A).
Mahdollisuutesi saada vähintään pari turnilla tai riverillä:

1-(41/47)*(40/46) = 24% eli n.kerran neljästä

Laskusta en mene ihan takuuseen ,mutta n. kerran neljästä on riittävä tieto minun tasoiselle pelaajalleni.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


pjl
Jäsen
Viestit: 1103
Liittynyt: 02.03.2003, 14:15

Tuotto: -13.78 yks.

Palautus%: 96.64%

Panosten ka: 3.90 yks.

Vetoja: 105

Pisteitä: 162
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pjl »

glassblizzard kirjoitti:Minäkin olen pelaillut nuita sittareita ja voiton puolella olen, mutta omia tilastoja tutkiessani huomaan että useat kakkossijat rokottavat mahdollisia voittoja huomattavasti. Minulle tuottaa etenkin vaikeuksia voittaa jos heads-upissa on vastassa super-agressiivinen pelaaja joka pistää all-in puolilla käsistään. Ei meinaa riittää kantti callaamaan chip-leadistäkään millään keskivahvoilla parittomilla käsillä. Olisiko kenelläkään suositeltavana kirjaa jossa olisi hyviä ohjeita tuohon heads-upiin?
Itse olen todellinen amatööri näissä hommissa, mutta silti olen onnistunut pärjäämään jotenkin näissä sittareissa. Oma tyylini on vetää alussa hyvillä käsillä todella aggressiivisesti ja saada stakki nousemaan. Pienet sittarit (itse pelaan jotain 3-5 taalan turnauksia) ovat kuitenkin aika löysiä pelejä, eli jengi maksaa usein noita all-in lyöntejä aika mitättömilläkin käsillä. Sitten loppukahinoissa täytyy myös uskaltaa olla aggressiivinen. Just äsken kaveri veti heads-upissa all-in ja minä maksoin 97s, lyöjällä oli 92s. Kaveri oli koko kisan ajan vetänyt aika aggressiivisesti, joten tuollaista vastaan on vaan pakko jossain välissä maksaa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Blackrock
Jäsen
Viestit: 332
Liittynyt: 29.05.2004, 11:54
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja Blackrock »

Onko netissä hyviä sivustoja näistä korttien todennäköisyyksistä...
http://www.pokeritieto.fi/Holdem/p2_articleid/12

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Wille_78
Jäsen
Viestit: 799
Liittynyt: 30.09.2004, 17:29

Tuotto: +122.96 yks.

Palautus%: 109.28%

Panosten ka: 2.95 yks.

Vetoja: 449

Pisteitä: 773
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Wille_78 »

Lisäkysymys :

Missä paikoissa olisi pienellä buy-ineillä olevia sittareita, jotka olisivat limit pelejä? Olen pelaillu Partyn 5+1 sittareita mutta tuo talon osuus on liian suuri ja muutenkin voisi olla esim 2:sen buy-inillä näin opetteluun.Ja olisko jossain muita löysempiä vastustajia? :twisted:

Onko tieni muuten oikea, opettelen ensin limit pelien kautta ja sitten myöhemmin no-limit sittareihin, vai kannattaako suoraan aloittaa no-limitistä? Oma tuntuma on että olen vielä liian varovainen no-limittiin, pudotan kädet liian helposti jos joku korottaa reilusti...

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Onhan se mahdollista, mutta epätodennäköistä.

Seurannan panostus asteikolla 1-5 yksikköä. --> Vuoden 2014 alusta tasapanostus 3 yks per veto

Minikommentit


glassblizzard
Jäsen
Viestit: 19
Liittynyt: 08.03.2005, 11:57
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja glassblizzard »

Potraiserilla on ainakin 3+0,25 sittareita, ja näissä on melko löysää porukkaa yleensä pelaamassa. Potraiser ei kyllä sinänsä vaikuta kovin hyvältä saitilta, mutta itse olen siellä pelaillut pre-reggauksen bonusrahoilla lähinnä opiskelumielessä. Eilen illalla näissä sittareissa oli melkoista karnevaalimeininkiä, osa porukasta tuntui olevan kännissä päätellen chat-ruudusta ja pelatuista käsistä. :lol: Raha vain odotti poimijaansa... :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


travolta
Jäsen
Viestit: 79
Liittynyt: 14.01.2005, 18:19
Pisteitä: 39

Viesti Kirjoittaja travolta »

Onko tieni muuten oikea, opettelen ensin limit pelien kautta ja sitten myöhemmin no-limit sittareihin, vai kannattaako suoraan aloittaa no-limitistä?
On ihan oikein, että opettelee pelaamaan limiittipeleissä suoraviivaista peruspokeria, mutta kyllä mielestäni sittareissa voi pelata nl:a heti alusta lähtien. Sinullahan ei ole muuta hävittävää kuin buy-in. En tiedä miten itse koet nuo fl-sittarit, mutta minusta ne tuntuvat äärimmäisen tylsiltä. Kyllähän turnauksessa pitää olla sitä vastustajan haastamisen meininkiä ja psykologista taistelua, mitä nl:ssa on!!

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Wille_78
Jäsen
Viestit: 799
Liittynyt: 30.09.2004, 17:29

Tuotto: +122.96 yks.

Palautus%: 109.28%

Panosten ka: 2.95 yks.

Vetoja: 449

Pisteitä: 773
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Wille_78 »

travolta kirjoitti: On ihan oikein, että opettelee pelaamaan limiittipeleissä suoraviivaista peruspokeria, mutta kyllä mielestäni sittareissa voi pelata nl:a heti alusta lähtien. Sinullahan ei ole muuta hävittävää kuin buy-in. En tiedä miten itse koet nuo fl-sittarit, mutta minusta ne tuntuvat äärimmäisen tylsiltä. Kyllähän turnauksessa pitää olla sitä vastustajan haastamisen meininkiä ja psykologista taistelua, mitä nl:ssa on!!
Juuri tätä tarkoitin. Monesti jos on keskisuurella stackilla fixed limitin loppuvaiheilla ja käsi on hyvä, ei pysty rankaisemaan kunnolla vaan vastustajat saa ns. halvalla kortteja.

Nordicin kautta (Priman verkko) on näköjään 2+0.20 sittareita, tuo softa ei vaan jostain syystä koneessa toimi. En tiedä mikä tökkii, palomuuri pitäis olla OK (pääsen lobbyyn mutta en pysty loggautumaan sisään, tulee vain "valkea" ikkuna) No, kysely supportiin tästä on jo tehty.

Kävin kokeilemassa/katsomassa ilmaisella bonusrahalla noita Parbetin turbo NL sittareita, ja ne on kyllä aika tuuripeliä joten ne jää toistaiseksi... Blindit nousee turhan nopeesti.

Partylla sittarit on hyviä kun käynnistyvät alle minuutissa aina, mutta panos 5+1 liian iso, kun haluaisin opetella pelaamaan ilman isoa rahanmenoa. (ts. pelaamisen pitäisi olla ainakin alkuun ennenkaikkea mukavaa ajanvietettä!) Rahan hankinta sitten erikseen...

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Onhan se mahdollista, mutta epätodennäköistä.

Seurannan panostus asteikolla 1-5 yksikköä. --> Vuoden 2014 alusta tasapanostus 3 yks per veto

Minikommentit


zamppa
Jäsen
Viestit: 37
Liittynyt: 05.03.2004, 17:39
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja zamppa »

[quote=" Olisiko kenelläkään suositeltavana kirjaa jossa olisi hyviä ohjeita tuohon heads-upiin?[/quote]

Ainakin Sklanskyn Hold`em poker for advanced playerissa on hiukan ohjeita fixedin heads upiin ja Harringtonin volume 2 on puolestaan no limitin heads upiin ja hiukan laajemmin.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Rene....
Jäsen
Viestit: 60
Liittynyt: 25.03.2003, 11:26
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Rene.... »

Absolutella halvimmat sittarit 0.50$ + 0.10$.
Saitin tasosta nyt voidaan olla montaa mieltä, mutta mulle se on ainakin kelvannut.

Rene....

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Wille_78
Jäsen
Viestit: 799
Liittynyt: 30.09.2004, 17:29

Tuotto: +122.96 yks.

Palautus%: 109.28%

Panosten ka: 2.95 yks.

Vetoja: 449

Pisteitä: 773
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Wille_78 »

Rene.... kirjoitti:Absolutella halvimmat sittarit 0.50$ + 0.10$.
Saitin tasosta nyt voidaan olla montaa mieltä, mutta mulle se on ainakin kelvannut.
Onko nuo Absoluten halvat sittarit turboja vai normaaleja sittareita? Miten nopeasti blindit nousee turbo/normaali?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Onhan se mahdollista, mutta epätodennäköistä.

Seurannan panostus asteikolla 1-5 yksikköä. --> Vuoden 2014 alusta tasapanostus 3 yks per veto

Minikommentit


Rene....
Jäsen
Viestit: 60
Liittynyt: 25.03.2003, 11:26
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Rene.... »

10:n minuutin blindit käytössä.
Turboja siellä ei vielä edes ole, ilmeisesti kuitenkin jossain vaiheessa niitä lienee tulossa. Peliä noissa halvoissa sittareissa löytyy aina, viitisentoista pöytää tälläkin hetkellä käynnissä noita puolitaalasia vaikka jenkkilässä lieneekin vasta aamu.

-Rene-

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Viestiketju Lukittu