Tänään on 28.03.2024, 21:20.

Naiset 4 X 5 km viesti

Yksilölajit, muut palloilulajit (salibandy, pesäpallo jne.), moottoriurheilu...
Vastaa Viestiin
odds
Jäsen
Viestit: 2527
Liittynyt: 13.11.2003, 12:37

Tuotto: +718.57 yks.

Palautus%: 102.40%

Panosten ka: 3.21 yks.

Vetoja: 9344

Pisteitä: 4964
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja odds »

Mungo kirjoitti:
odds kirjoitti:Itse ihmettelen edelleen tätä logiikkaa. Jos kerran arvokisoissa päätetään ottaa riski ja käyttää dopingia, niin kai sen nyt sitten myös olettaisi parantavan suorituskykyä reippaasti.
Kysyit lainaten mun kirjoitusta suoraan ja kun en vastannut, nyt sitten kysyt uudelleen kiertotietä. Ehkä vastaan sitten.
Tarkoitus ei ollut olla mitenkään loukkaava. Tietysti se pistää kirjoittamaan kun ei joku kirjoitus avaudu tai on muuten eri mieltä. Omaan saman näkemyksen, että dopingilla on ollut hyvin voimakas rooli maastohiihdossa, varsinkin suurissa kisoissa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Mungo
Jäsen
Viestit: 4418
Liittynyt: 25.05.2003, 23:13

Tuotto: +59.91 yks.

Palautus%: 101.26%

Panosten ka: 3.65 yks.

Vetoja: 1305

Pisteitä: 4110

Viesti Kirjoittaja Mungo »

odds kirjoitti:Tarkoitus ei ollut olla mitenkään loukkaava. Tietysti se pistää kirjoittamaan kun ei joku kirjoitus avaudu tai on muuten eri mieltä. Omaan saman näkemyksen, että dopingilla on ollut hyvin voimakas rooli maastohiihdossa, varsinkin suurissa kisoissa.
En minä loukkaantunutkaan kirjoituksestasi. Eikä minua pahemmin haittaa edes se, että nimimerkki Lorimer leimaa minut tuossa yllä mistään tietämättömäksi likasangon kaatajaksi tai nimimerkki credit hyökkää nimimerkkini takana olevaan henkilöön liittyvin sanankääntein. Toivottavasti he eivät tee vetojaan yhtä hatarien johtopäätösten perusteella.

Se kuitenkin on selvä, että vähennän voimakkaasti omaa tarjontaani täällä jatkossa. Ei kiinnosta joutua väittelyihin, jotka eivät mitenkään paranna kenenkään vetomenestystä, mutta vievät aikaa taustojen tutkimiselta. Se taas ei palvele minun tavoitteitani.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Shane
Jäsen
Viestit: 474
Liittynyt: 13.09.2003, 02:01
Pisteitä: 6
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Shane »

Mungo kirjoitti:Se kuitenkin on selvä, että vähennän voimakkaasti omaa tarjontaani täällä jatkossa. Ei kiinnosta joutua väittelyihin, jotka eivät mitenkään paranna kenenkään vetomenestystä, mutta vievät aikaa taustojen tutkimiselta. Se taas ei palvele minun tavoitteitani.
No onko toi nyt niin ihme, jos joku vähän ärähtää näistä dopingväitteistä mitä olet tässä ketjussa esittänyt, tai niistä yhdistetyn "jälkiviisasteluista" (yhtään viestiä kun et ketjuun kirjoittanut ennen kisaa)? On noi dopingjutut kumminkin sen verran paksua tavaraa (en ota ite kantaa ovatko totta vai eivät), että aika sokea saa olla jos olettaa kaikkien nielevän ne tuosta vaan ilman mitään kritiikkiä..

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Sputnik
Jäsen
Viestit: 976
Liittynyt: 16.01.2003, 20:54
Pisteitä: 0
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sputnik »

msm kirjoitti:Lähtökohta pitää olla se, että urheilija on puhdas, ellei toisin todisteta.
Lähtökohta on se, että kaikki käyttää, ellei suoritukset ole kuitenkaan tietyllä tasolla niin sitten voi ottaa toisen lähestymisen asiaan :wink:

Shane kirjoitti:On noi dopingjutut kumminkin sen verran paksua tavaraa (en ota ite kantaa ovatko totta vai eivät), että aika sokea saa olla jos olettaa kaikkien nielevän ne tuosta vaan ilman mitään kritiikkiä..
Riippuu paljon omista tiedoista dopingaineista ja piireistä missä on ollut onko doping-jutut paksua tavaraa vai ihan "arkipäivää".

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Viimeksi muokannut Sputnik, 18.02.2006, 17:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Life is a game. Money is how we keep score.

Minikommentit


Willy
Jäsen
Viestit: 603
Liittynyt: 08.05.2003, 16:35

Tuotto: +3.16 yks.

Palautus%: 103.33%

Panosten ka: 2.26 yks.

Vetoja: 42

Pisteitä: 57

Viesti Kirjoittaja Willy »

Huippu-urheilussa liikkuu maineen lisaksi niin suuret rahat, etta valtaosa huipuista, jotka ovat valinneet puhtaan tien, tekevat niin koska eivat uskalla kayttaa kiellettyja aineita kiinnijaamisen pelossa. Puhtaana urheileminen on harvoin merkki mistaan urheudesta tai vastaavasta, enka siksi arvosta sen tien valinneita yhtaan enempaa. Huipputaitavassakin doping-ohjelmassa, kuten Balcon tapauksessa, kiinnijaamisen riski on aina olemassa. Joko otetaan riski ja voitetaan tai narahdetaan tai sitten valitaan turvallinen tie, joka hiihdontyylisissa lajeissa tuskin vie ainakaan korkeimmalle pallille.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Shane
Jäsen
Viestit: 474
Liittynyt: 13.09.2003, 02:01
Pisteitä: 6
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Shane »

Sputnik kirjoitti:Riippuu paljon omista tiedoista dopingaineista ja piireistä missä on ollut onko doping-jutut paksua tavaraa vai ihan "arkipäivää".
Niinpä, mutta kyllä varmaan suurin osa kansasta kuitenkin uskoo tai haluaa uskoa että dopingaineita ei huippu-urheilussa (ainakaan suomalaisten osalta) käytetä, oli totuus sitten mikä hyvänsä. Varmasti sen tietävät niin urheilijat kuin valmentajatkin (yms. "kuntosaliasiantuntijat" kuten itsekin kerroit ennen kuin editoit viestiäsi ;)), joten ei tossa Mungon saamassa kritiikissä ole mun mielestä mitään ihmettelemistä. Ihmeellisempää olisi ollut jos kukaan ei olisi noihin juttuihin tarttunut.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Mungo
Jäsen
Viestit: 4418
Liittynyt: 25.05.2003, 23:13

Tuotto: +59.91 yks.

Palautus%: 101.26%

Panosten ka: 3.65 yks.

Vetoja: 1305

Pisteitä: 4110

Viesti Kirjoittaja Mungo »

Shane kirjoitti: ei tossa Mungon saamassa kritiikissä ole mun mielestä mitään ihmettelemistä. Ihmeellisempää olisi ollut jos kukaan ei olisi noihin juttuihin tarttunut.
No, itsehän en ole kertaakaan kirjoittanut suomalaisten käyttäneen näissä kisoissa yhtään mitään. Mistään ei sellaista löydy. Mutta siitä huolimatta sitä itseään tulee niskaan koko ajan aivan kuten olisin niin kirjoittanut.

Olen kirjoittanut, että

Kisoissahan on useita epoa pienin annoksin käyttäviä hiihtäjiä (Lähde FIS:n lääk.tiet. komit. joht.) ja Suomen aiemmat keinot ja tavat tuntien uskon, että tähän joukkoon saattaa kuulua myös suomalaishiihtäjiä.

Kuinka moni voi pitää vääränä pohdintaa siitä, että suomalaisista saattaa joku olla käyttänyt kun tiedetään suomalaisen hiihdon historia?

Olen myös kirjoittanut, että Kuitunen on käyttänyt aiemmin. Faktahan tuo on. Samoin olen kirjoittanut, että dopingin pitkä varjo haittaa suomalaisten menestystä, koska johdossa on samoja henkilöitä. Faktahan tämäkin on ainakin johdon osalta. Tulkinta sen osavaikutuksesta menestykseen on omani ja siihen olen vetoni pohjannut.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Sputnik
Jäsen
Viestit: 976
Liittynyt: 16.01.2003, 20:54
Pisteitä: 0
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sputnik »

Shane kirjoitti:
Sputnik kirjoitti:Riippuu paljon omista tiedoista dopingaineista ja piireistä missä on ollut onko doping-jutut paksua tavaraa vai ihan "arkipäivää".
Niinpä, mutta kyllä varmaan suurin osa kansasta kuitenkin uskoo tai haluaa uskoa että dopingaineita ei huippu-urheilussa (ainakaan suomalaisten osalta) käytetä, oli totuus sitten mikä hyvänsä. Varmasti sen tietävät niin urheilijat kuin valmentajatkin (yms. "kuntosaliasiantuntijat" kuten itsekin kerroit ennen kuin editoit viestiäsi ;)), joten ei tossa Mungon saamassa kritiikissä ole mun mielestä mitään ihmettelemistä. Ihmeellisempää olisi ollut jos kukaan ei olisi noihin juttuihin tarttunut.
Itseasiassa juuri siinä että tällä foorumilla Mungon esittämään kantaan noin hyökkäävästi käytiin ihmetytti. Tähän harrastukseen liittyen kun odottaisi että oltaisiin jossain määrin avoimempia ja vastaanottavaisempia hyväksymään toisenlaisiakin seikkoja. Tämä "toisenlaisen ajattelutavan" puuttumista (miksei myös hyväksymättömyyttä) olen ennenkin ihmetellyt tällä foorumilla.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Life is a game. Money is how we keep score.

Minikommentit


Peluri
Jäsen
Viestit: 206
Liittynyt: 04.05.2004, 13:27
Pisteitä: 6

Viesti Kirjoittaja Peluri »

Niinpä, miksiköhän ennen kisoja oltiin huolestuneita Italian mahdollisista vankeustuomioista jos doping on saatu suurimmaksi osaksi kitkettyä.

Asiaahan Mungon jutut oli ja ehkä luin liian nopeasti, mutta osin saamasi palaute johtunee siitä että kirjoitit aluksi monikossa joukkueen hiihtäjien aineiden käytöstä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Shane
Jäsen
Viestit: 474
Liittynyt: 13.09.2003, 02:01
Pisteitä: 6
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Naiset 4 X 5 km viesti

Viesti Kirjoittaja Shane »

Jaa, no eipä siinä kai sitten mitään, te vaan näette asian eri tavalla mitä minä. Mun mielestä ei edellenkään ole mitään ihmettelemistä jos joku vetää hernettä nenään (korostan edelleen tähän väliin että itse en ole näin tehnyt, hiihto ei juurikaan jaksa kiinnostaa vaan kommentoin vain tätä jälkipuintia) alla olevasta kirjoituksesta. Taisi sitä mieltä olla muutama muukin jotka ovat nyt jostain syystä vetäneet kirjoituksensa pois.

Eihän Mungo tossa nyt IHAN suoraan sano että suomalaiset douppaisivat muttamutta.. heheh. Melkoista vihjailua kumminkin ja aika arka asiahan tämä vielä suomalaisten urheilun ystävien keskuudessa on. Ja tottakai faktat ja perustelut noihin väitteisiin (esim. tapaus Varis) ja pohdintoihin kiinnostavat porukkaa ihan vedonlyönnillisessäkin mielessä.

Ja Sputnikin kommenttiin sanoisin vielä, että eipä ole Mungokaan kovin "avoin ja vastaanottavainen" ollut saamansa kritiikin suhteen.. ;) Mitähän tästä tulisi jos jokainen täällä jättäisi* samantien koko palstan kun tulee muutama poikkipuolinen sana..

Mungo kirjoitti:Itse taas olen kisoissa pelannut kaikin mahdollisin tavoin Suomen hiihtäjiä vastaan. Suomen Hiihtoliiton johto ei pessyt koskaan doping-pyykkiä ja on tekemisissä aineiden kanssa edelleen. Hyvin kuvaavaa on itkeminen Variksesta, joka löi luurin korvaan testaajille ja pakeni testiä ennen kisoja. Kenties ja todennäköisesti siksi, että käytöstä ei ollut kulunut 24 h tai muu riittävä aika. Kisoissahan on useita epoa pienin annoksin käyttäviä hiihtäjiä (Lähde FIS:n lääk.tiet. komit. joht.) ja Suomen aiemmat keinot ja tavat tuntien uskon, että tähän joukkoon saattaa kuulua myös suomalaishiihtäjiä. Henkinen paine kiinni jäämisestä on niin kova, että suoritukset putoavat. Hiihtoliitto tietää sen, että valtionavut kolisevat alas, jos yksikin hiihtäjä kärähtää.

EDIT:

*lähde:
Tämän ketjun ensimmäisellä sivulla Mungo kirjoitti:En lähde kommentoimaan asiaa enempää. Mulle riittää että teen tiliä näkemyksilläni. Jatkossa en niitä enää tänne laita kun on näin vaikea voittavan vedonlyöjän perusteluja ja tiliä hyväksyä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Viimeksi muokannut Shane, 18.02.2006, 20:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Minikommentit


wizardd
Jäsen
Viestit: 436
Liittynyt: 15.09.2005, 13:53
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja wizardd »

Huipputason maastohiihto, piikkiä ja veren säätämistä. Kaukana 'suomalaisesta' unelmasta jossa mennään kovaa kaurapuuron ja ruisleivän voimalla. Raakaa bisnestä jossa ei ilman piikkiä pärjää.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Mungo
Jäsen
Viestit: 4418
Liittynyt: 25.05.2003, 23:13

Tuotto: +59.91 yks.

Palautus%: 101.26%

Panosten ka: 3.65 yks.

Vetoja: 1305

Pisteitä: 4110

Re: Naiset 4 X 5 km viesti

Viesti Kirjoittaja Mungo »

Shane kirjoitti: Ja Sputnikin kommenttiin sanoisin vielä, että eipä ole Mungokaan kovin "avoin ja vastaanottavainen" ollut saamansa kritiikin suhteen.. ;) Mitähän tästä tulisi jos jokainen täällä jättäisi samantien koko palstan kun tulee muutama poikkipuolinen sana.. Ja tottakai faktat ja perustelut noihin väitteisiin (esim. tapaus Varis) ja pohdintoihin kiinnostavat porukkaa ihan vedonlyönnillisessäkin mielessä.
Juuri tällainen viestieni jatkuva vääristely ja siitä johtuvat oikaisut vie aikaa olennaisesta eli tällä hetkellä kisojen tutkimisesta. Missä olen sanonut, että jätän palstan? Mulla ei ole aikaa oikoa virheitä jatkuvasti, joten vähennän kirjoittamista.

Variksen osalta Wada vuoti julkisuuteen tiedon, että puhelin oli lyöty Variksen toimesta korvaan kun testistä puhuttiin. Varishan selitti kyseessä olleen tuntemattoman numeron ja tiedonkulkuongelman, joka esti häntä päivittämästä olinpaikkaansa aiemmin eli hän ei ollut ilmoittamassaan paikassa testausaikana. Varis ei tietenkään itse soittanut olinpaikkaansa tietäessään, että häntä haetaan testiin... Näitä juttuja voi jokainen uskoa sen mukaan kuin haluaa. Itse olen omat johtopäätökseni tehnyt aiemman historian perusteella.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


JakkeK
Jäsen
Viestit: 439
Liittynyt: 08.08.2004, 16:59
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja JakkeK »

Entäs se Smigunin "käry" silloin aikoinaan (joku vuosi sitten). B-näyte oli laimentunut liikaa? Ei löytynyt näyttöä. Nyt vuolee olympiakultaa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


pösilö
Jäsen
Viestit: 1363
Liittynyt: 16.12.2004, 19:14
Pisteitä: 26

Viesti Kirjoittaja pösilö »

JakkeK kirjoitti:Entäs se Smigunin "käry" silloin aikoinaan (joku vuosi sitten). B-näyte oli laimentunut liikaa? Ei löytynyt näyttöä. Nyt vuolee olympiakultaa.
Mitä sitten? Sitä tikulla silmään joka vanhoja muistaa. Smigun on nyt vetänyt 2 kultaa ja jos testitulokset on negatiivisiä niin turpakiinni. Spekulaatiot voi alaittaa vasta näytöistä, eikä jostan haistapaska oletuksista.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Mikään ei ole niin viisas kuin insinööri, paitsi majava, koska se sukeltaa
sateelta suojaan.

Minikommentit


Sputnik
Jäsen
Viestit: 976
Liittynyt: 16.01.2003, 20:54
Pisteitä: 0
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sputnik »

pösilö kirjoitti:
JakkeK kirjoitti:Entäs se Smigunin "käry" silloin aikoinaan (joku vuosi sitten). B-näyte oli laimentunut liikaa? Ei löytynyt näyttöä. Nyt vuolee olympiakultaa.
Spekulaatiot voi alaittaa vasta näytöistä, eikä jostan haistapaska oletuksista.
Ei päde vedonlyönnissä. Tässä hobbyssa kuuluu spekuloida ennen näyttöjä jo.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Life is a game. Money is how we keep score.

Minikommentit


JakkeK
Jäsen
Viestit: 439
Liittynyt: 08.08.2004, 16:59
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja JakkeK »

Niin, jokainen voi tietysti miettiä onko vain sattumaa miten juuri aina tietyn maan urheilijat pärjäävät arvokisoissa yleisurheilussa ja jonkun toisen taas talviurheilussa, ja eivät taas osallistu kauden aikaisiin maailmancupeihin tai eivät niissä menesty (lue: välttelevät testejä).

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


tiedustelija
Jäsen
Viestit: 60
Liittynyt: 10.12.2003, 18:56
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tiedustelija »

Hohhoiijaa,
taas kerran ei voi kuin ihmetellä foorumin keskustelun tasoa.

Hienoa kirjoittelua Mungo, jatka vinkkien antamista äläkä välitä
näistä kalevalapipoisista(onko rumempaa hattua nähty?)suomalaisjunteista, jotka eivät voki myöntää totuutta dopingista suomalaisten urheilijoiden keskuudessa.

Onkohan näiden Suomi-urpojjen mielestä tullut pari mitalia liian vähän kun nyt Manninen, tai Hautamäki, Ahosesta puhumattakaan ei voittanutkaan ihan kaikkia lajeja mihin he osallistuivat....
Itse en kyllä lainkaan ymmärrä miten minun tai kenenkään muunkaan elämänlaatua parantaa se, että joku suomalainen saa olympialaisista
mitaleita...Hankkikaa elämä!

Aina jaksetaan jauhaa Martti Vainiosta vitosen ja kympin EUROOPAN tuplamestarina, (onko tämä ylipäänsä kovinkaan kummallin saavutus?) , ja samassa hengenvedossa unohdetaan miehen doping jo 70-lubvuin alussa! Talonmies oli syyllinen.

Lahden kisoissahan tilanne oli se, että Virpi Kuitunen jäi kiinni TÄSMÄLLEEN samasta asiasta kuin muutkin urheilijat, mutta hän sai armon, koska EI MUKA TIENNYT mitä häneen pumpataan....oli luultavasti liian kova mahdollinen menestyjä tulevissa kisoissa....Kaisa Varis taas sai hieman toisenlaisen kohtelun.

Sitten syytetään muita, norjalaisia ja nuyt virolaisia, jotka eivät ole onnistuneet jäämään testeissä kiinni! Tämähän se vasta mutua on!
Faktat vastaan luulot!

Smigunin tapauksessa olen sitä mieltä, että parin vuoden takainen
käry on saattanut olla ihan aito asia.

Suomalaiset eivät näköjään ole käyttäneet tällä kertaa mitään, sen verran heikkoja tulokset ovat olleet...

Minua ei sinänsä kiinnosta käyttääkö joku dopingia vai eikä,
mutta TÄRKEIN ASIA VEDONLYÖJÄN KANNALTA ON, että vedonlyöntiyhtiöt EIVÄT MUUTA tuloksia dopingkäryjen takia! Tällöin on ensiarvoisen tärkeää tuntea huhut ja epäilyt dopingin käytöstä, ja käyttää epäilyjä/tietoja, mahdollisesti epäilyjä poistaviakin(esim. huono menestys)
vedonlyönnin tukena.

Jos nyt vaikka Veerpalu paljastuisi doupatuksi, EN SILTI SAISI RAHOJANI TAKAISIN!
Vain sillä asialla on vedonlyöjän kannalta merkitystä, kuka voittaa tai ei voita. Ihan sama millä keinoin tämä lopputulos syntyy.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin