Tänään on 29.03.2024, 01:57.

NL Hold-em 6max, pieni buy-in, ajatuksia...

Keskustelua pokeripeleistä.
Viestiketju Lukittu
Wille_78
Jäsen
Viestit: 799
Liittynyt: 30.09.2004, 17:29

Tuotto: +122.96 yks.

Palautus%: 109.28%

Panosten ka: 2.95 yks.

Vetoja: 449

Pisteitä: 773
Paikkakunta: Savo

NL Hold-em 6max, pieni buy-in, ajatuksia...

Viesti Kirjoittaja Wille_78 »

Koetetaanpa avata jotain keskustelua tännekkin kun on ollut kovin hiljaista...

Pelaan itse NL hold-emiä, 6max-pöydässä. Olen pohtinut erilaisia asioita pelistäni... yksi asia minkä olen huomannut että vaikka käsiä tulee vähemmän, niin yhden pöydän pelaamisella on helpompi voittaa, kun vastustajista on helpompi saada readeja... Jo kahden pöydän multitablaaminen shortissa tuntuu ainakin näin aloittelijalle, että ei meinaa pysyä kunnolla perille vastustajien ajatuksista. En tiedä sitten, olisiko yksi vaihtoehto multitablata 10 hengen pöydissä, eli ei niinkään pelata vastustajaa vaan odotella hyviä kortteja. Anyway, itselleni kyseessä on vain mukava harrastus, tietenkin pienessä rahan/voitonhimossa, jolloin yhden shorttipöydän pelaaminen on rentouttavaa! Nyt on kolme kuukautta pelattu siten, että tappiollista kuukautta ei ole tullut NL-pöydissä, mutta toisaalta pelattuja käsiäkään ei ole kuin pari tuhatta. (oma mielenkiinto olisi opetella pelaamaan turnauksia, mutta ne vie niin ison osan vapaa-ajasta että perheelle ja muille harrastuksille ei jää enää aikaa)

Yhden säännön olen myös itselleni tehnyt, että ei saa pelata kännissä. Yksi kalja on sopiva mutta kaksi on jo liikaa. Tulee sama tunne kuin biljardissa, tulee liian rentoa ja tulee olo että on voittamaton oli tilanne mikä tahansa. Hyvä esimerkki on kun menee pe-iltana itse selvinpäin pelaamaan korttia; on ollut monesti aika tuottoisia iltoja, tunnissa tullut sama tuotto kuin mitä koko viikon aikana.

Aiemmin jo thePJP taisi täällä suositella ns. tuottoisien pelaajien lisäämistä buddy listille, joka monessa pokeriohjelmassa on. Tämä oli hyvä vinkki, on ollut itselleni tuottoisaa pelata samoja huonoja pelaajia vastaan... Pelaajista luonnollisesti muistiinpanot jotta tietää muutakin kuin nimen buddy lististä. Ongelma tietysti että näitä ei meinaa monesti sattua samaan aikaan saman tason pöytiin,monet huonot pelaajat selvästi koettaa eri tasoilla ja eri pelimuodoissa voittaa omia takaisin.

On tullut ihan viimeisen kuukauden aikana kiinnitettyä huomiota siihen, että pelit on aika paljon tiukentuneet ja vastustajat parantuneet vaikka pelaan ihan minimi buy-in:n pelejä. Tietysti tuossa vielä pärjää, mutta enää ei tule niin herkästi maksuja potin kokoisille betseille kuin ennen... siinäkin nämä muistiinpanot on tärkeitä, näissä pienen buyin:n pelissä vedetään monesti all-in esim. A10s, 77 ym... Ongelmahan siinä on just se, että jos vaikka itsellä on JJ tai QQ kädessä että maksatko sen preflop all-in:n, koska kaverillahan voi olla myös KK tai AA...

Muiden vinkkejä toivoisin sellaiseen asiaan, että miten pitää pelata/miten suhtautua jos saat käteen esim. AQo, ja edessä on vaikkapa 2 limppaajaa. Pienen buy-in:n peleissä näille ei riitä että vedät 6xBB reissun pudottamaan, vaan monesti käy että nämä limppaajat maksaa kurakorteillaan ja vetää ohi jollain suoralla... toisaaalta virheenhän he tekevät kun maksavat jollain 78s AQ:ta vastaan, mutta jotenkin tuntuu että preflop korotusta ei kunnoiteta tarpeeksi... unelmatilannehan tuossa olisi että saisi yhden vastustajan mukaan floppiin, mun mielestä...

En ole pokeria pelannut kuin joulukuusta 2005, kuitenkin oma suunta on ollut se että kun aloitin limiittipeleistä, niisä vähän aikaa sittareihin, siitä NL sittareihin ja nyt NL rinkipeleihin... kaikkein opettavaisin vaihe on ollut pelata NL sittareita, se antoi uskomattoman hyvän/halvan pohjan siirtyä NL rinkipeleihin. Ei ole enää ns. scared money kuten on ennen ollut... on ymmärtänyt tätä kautta NL pelien suuren vaihtelun pelikassaan, ja NL on mielestäni mielekästä peliä pienelläkin buy-in:llä kun ei tule niin herkkäään takaoven värin/suoran vedoilla ohivetäjiä...

Ajatukset tervetulleita niin saataisiin keskustelua aikaan tännekin osiolle!!!

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Onhan se mahdollista, mutta epätodennäköistä.

Seurannan panostus asteikolla 1-5 yksikköä. --> Vuoden 2014 alusta tasapanostus 3 yks per veto

Minikommentit


massimo82
Jäsen
Viestit: 7
Liittynyt: 27.09.2005, 10:18
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja massimo82 »

Itsekin nyt siirtymässä shorttiin, fullring ei tunnu olevan meikeläisen peli. Ja fixed ei tosiaankaan :oops: .Peli on kuitenkin shortissa paljon aktiivisempaa ja pelattavaa tulee enemmän. Fullin hyvien korttien odottelu ei oikein sovi meikeläiselle, ohivedot ottaa enemmän päähän fullissa, kun kortteja on ensin odotellut paljon kauemmin. Omista peleistä sen verran, että tulee ehkä liian helposti foldattua vähän heikompi käsi, tottunut fulliin ja siihen, että yleensä jollain löytyy aina vahva käsi. Shortissa ollaan jo flopatulla kärkiparilla aika vahvoilla, varsinkin jos vastustajia on 1-2.

Itse pelaillut aika paljon sittareita ja viimeisten kuukausien aikana paljon juuri 6 hengen sittareita, jotka ovat mielestäni olleet hyviä oppimispaikkoja shorttirinkiin. Sittareissa sain hyvää menestystä LAG tyylillä, jonka välillä muutin todella tiukkaan tyyliin kesken pelin, sain hyvin sekoitettua muiden peliä tällä taktiikalla.

Shortti on varmaan texun vaikein osa-alue, pitää myös osata lukea peliä enemmän. Tosin lukeminen on varmaan helpompaa, kun samat vihut osallistuu fullia enemmän peliin. Lyhyen shortti "uran" aikana olen huomannut, että kannattaa pelata melko aggre-tyylillä. Jos kuitenkin sattuu floppaamaan esim.setin, shortissa mielestäni kannattaa slowplay-vaihe vetää esiin, koska suurella korotuksella karkottaa vastustajat helposti shortissa. Vahvat kädet shortissa korostuu entistä enemmän kuin fullissa, joten ne tulisi käyttää mahdollisimman optimaalisesti hyödyksi ja viedä niillä niin paljon vihujen rahoja, kuin vaan mahdollista. :lol:

Nämä ovat ihan tällä pienellä kokemuksella tehtyjä havaintoja, viisaammat korjatkoon.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Huominen on aina tulevaisuutta-Matti Nykänen-

Minikommentit


thePJP
Jäsen
Viestit: 157
Liittynyt: 23.03.2005, 16:03
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja thePJP »

Hyvä kirjoitus Wille!
Paljolti hyviä ajatuksia ja kiinnostavaa luettaava. Jaksoi myös lukea loppuun asti, joka jo itsessään on positiivinen asia. 8)

- thePJP

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

www.pokerimestari.com

- Pokerifoorumi

Minikommentit


Wille_78
Jäsen
Viestit: 799
Liittynyt: 30.09.2004, 17:29

Tuotto: +122.96 yks.

Palautus%: 109.28%

Panosten ka: 2.95 yks.

Vetoja: 449

Pisteitä: 773
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Wille_78 »

massimon mainitsema slowplayaaminen on hyvä, mutta mulle on käyny siinäkin myös shortissa näitä takaoven suoria yms. ohivetoja, jos itsellä ollut flopattu setti... Oon harrastanu paljolti valuebettiä (n. potin kokoinen betsi) ja toivonut sille maksajaa/maksajia, jos itsellä hyvä käsi. Tuohon yhdyn, että shortissa flopattu kärkipari kohtuukikkerillä on hyvä käsi, jolla kannattaa panostaa. Jos jollain on 2 paria tai jotain muuta parempaa, niin se on sitten voi voi.

Voishan tuota "slouwaamista" kokeilla taas, jos ei ohivetoja tuliskaan. Se on totta, että hyvillä käsillä pitää rahaa saada kasaan mahd. paljon.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Onhan se mahdollista, mutta epätodennäköistä.

Seurannan panostus asteikolla 1-5 yksikköä. --> Vuoden 2014 alusta tasapanostus 3 yks per veto

Minikommentit


massimo82
Jäsen
Viestit: 7
Liittynyt: 27.09.2005, 10:18
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja massimo82 »

Tarkennetaan sen verran, että tähän slouwaamiseen pitäisi löytää jokin kultainen keskitie. Eli pitäisi saada tiputettua nämä suoran yms. vetäjät, ja saada jäämään jäljelle ne, joilla jokin melko vahvahko käsi esim. kärkipari. Ja sitten tähän tunnettuun fraasiin, että jos näitä vetäjiä ei potista ulos saa, niin nehän vaan itse pelaa matemaattisesti väärin ja ovat pitkässä juoksussa häviäviä pelaajia. Se vaan ei siltä aina tunnu, jos monta tällaista osuu omalle kohdalle.

Shortissa mulla itsella ainakin sellainen tuntuma, ettei noita ohivetoja tule niin usein, kun sen setin vaan sieltä itse floppaa. Sen verran vähän pelejä, etten tätä minään totuutena ala kirjoittamaan, ihan omaa kokemusta vain.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Huominen on aina tulevaisuutta-Matti Nykänen-

Minikommentit


Wille_78
Jäsen
Viestit: 799
Liittynyt: 30.09.2004, 17:29

Tuotto: +122.96 yks.

Palautus%: 109.28%

Panosten ka: 2.95 yks.

Vetoja: 449

Pisteitä: 773
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Wille_78 »

Entäs mielipiteitä shorttipöydässä värin vetämiseen : Miten on, uskaltaako vetää kalkut keskelle jos on väri esim. Qx tai Kx. Pelasin itse ennen ainoastaan Ax värit, koska sain heti harrastukseni alkuun parin buy-innin tappiot kun maksoin all-in Kx värillä, vastassa Ax väri... Useastihan näissä löysissä peleissä on tilanne juuri se, että vastustaja heittää all-in jos on mikä tahansa väri, eli millä kikkerillä tahansa.

Nyt on ollu kyllä viikonlopun aikaan tosi paha downswingi pokerissa, tainnnu mennä "hyväntekeväisyyteen" 4 kertaa buy in putkeen... :roll: Eiköhän se tästä käänny, pitää vaan jatkaa ns. omaa peliä...

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Onhan se mahdollista, mutta epätodennäköistä.

Seurannan panostus asteikolla 1-5 yksikköä. --> Vuoden 2014 alusta tasapanostus 3 yks per veto

Minikommentit


samulap
Jäsen
Viestit: 42
Liittynyt: 21.02.2006, 12:15
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja samulap »

Wille_78 kirjoitti:Entäs mielipiteitä shorttipöydässä värin vetämiseen : Miten on, uskaltaako vetää kalkut keskelle jos on väri esim. Qx tai Kx. Pelasin itse ennen ainoastaan Ax värit, koska sain heti harrastukseni alkuun parin buy-innin tappiot kun maksoin all-in Kx värillä, vastassa Ax väri... Useastihan näissä löysissä peleissä on tilanne juuri se, että vastustaja heittää all-in jos on mikä tahansa väri, eli millä kikkerillä tahansa.

Nyt on ollu kyllä viikonlopun aikaan tosi paha downswingi pokerissa, tainnnu mennä "hyväntekeväisyyteen" 4 kertaa buy in putkeen... :roll: Eiköhän se tästä käänny, pitää vaan jatkaa ns. omaa peliä...
Itse olen huomannut sen että varsinkin shorttipöydissä porukkaa vetää suht helposti all-in esim. jollain 8x värillä. Itse en kyllä uskolla, on kuitenkin niin suuri todennäköisyys että kaverilla on pöydässä isompi väri. Riippuu tietty miten hyvin saa luettua peliä.
Kannattaa myös olla varovainen jos on värinveto ja pöydässä on pari, turhan usein ainakin shorttipöydässä on tullu takkiin kun jollain ollut täskäsi ja tämä on mielestäni aika yleistä ainakin shorttipöydässä.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


travolta
Jäsen
Viestit: 79
Liittynyt: 14.01.2005, 18:19
Pisteitä: 39

Viesti Kirjoittaja travolta »

Itse olen huomannut sen että varsinkin shorttipöydissä porukkaa vetää suht helposti all-in esim. jollain 8x värillä. Itse en kyllä uskolla, on kuitenkin niin suuri todennäköisyys että kaverilla on pöydässä isompi väri. Riippuu tietty miten hyvin saa luettua peliä.
Kannattaa myös olla varovainen jos on värinveto ja pöydässä on pari, turhan usein ainakin shorttipöydässä on tullu takkiin kun jollain ollut täskäsi ja tämä on mielestäni aika yleistä ainakin shorttipöydässä.
Itse olen sitä mieltä että minkä tahansa värin foldaaminen shortti nl:ssä on aivan liian tiukkaa pokeria. Poikkeustapauksena tietysti kun pöytä on pariutunut, jolloin mennään riidien mukaan. Toinen poikkeustapaus on se jos stackit ovat syvät ja solidi vihu lyö oikeen kunnolla kylkeen.

Pienemmissä nl pöydissä on sellaisia pelaajia, jotka saattaa pelata riverillä millä vaan korteilla. Sitten kun mennään vähän isompiin pöytiin niin LAGit pelaajat bluffaavat paljon varsinkin jos heron pöytäimago on tiukka.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Viestiketju Lukittu