Tänään on 29.03.2024, 03:59.

Handicap vetojen laskeminen?

Strategiat, kertoimenlaskenta ja muut ohjeet/vinkit tänne.
Vastaa Viestiin
getit
Jäsen
Viestit: 124
Liittynyt: 13.03.2003, 23:02

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 78
Paikkakunta: Espoo

Handicap vetojen laskeminen?

Viesti Kirjoittaja getit »

Nyt kun pääsin oikein vauhtiin, niin kysytäänpä samalla miten laskette kertoimet noille handicap-vedoille.

Teppo Salosen kirjoittamassa (How to calculate Asian Handicap Odds) asiaa on käsitelty mielestäni aika hyvin, mutta itselleni jäi tuon selattuanikin vielä epäselväksi esimerkiksi se, mitä vaaditaan esimerkiksi +1.5 ja -1.5 tasoitusten laskemiseen.

+0.5 ja -0.5 tasoituksiin tuo mainitsemani opas antoikin jo hyvät vastaukset, joten siitä kiitokset tekijälle.

Antakaapa joku nyt hiukan lisävalaistusta jotta saan exceliin taulukkoni valmiiksi :)

Ja kiitokset jo etukäteen.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Elvis
Jäsen
Viestit: 259
Liittynyt: 10.02.2003, 15:15
Pisteitä: 2

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Sun pitää arvioida noi yhden maalin voiton todennäköisyydet ja sitten vaan lisätä tai vähentää se.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


getit
Jäsen
Viestit: 124
Liittynyt: 13.03.2003, 23:02

Tuotto: +0.00 yks.

Palautus%: -

Panosten ka: -

Vetoja: 0

Pisteitä: 78
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja getit »

Elvis kirjoitti:Sun pitää arvioida noi yhden maalin voiton todennäköisyydet ja sitten vaan lisätä tai vähentää se.
Voisitko/voisiko joku antaa tästä hiukan lisäinformaatiota?

Yllä mainitsemastani opuksesta löytyy kyllä kyseinen kohta, mutta edelleen se jää minulle hieman epäselväksi. Eli (0:1) tilanteessa:

Kotikerroin: (1 - Ph1)/(P1 - Ph1)

jossa P1 on kotijoukkueen prosenttiarvio, ja Ph1 on todennäköisyys sille että kotijoukkue voittaa yhdellä maalilla? Tämä on se kohta, jota en oikein osaa hahmottaa vieläkään. Eli miten kyseisen Ph1 arvion pystyisi itse määrittelemään matemaattisesti?

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Berrie
Jäsen
Viestit: 1490
Liittynyt: 14.01.2003, 09:40
Pisteitä: 33

Viesti Kirjoittaja Berrie »

getit kirjoitti:Eli miten kyseisen Ph1 arvion pystyisi itse määrittelemään matemaattisesti?
Noissa tasoitusvetojen laskemisessa ja ehkäpä fudisarvioissa yleensäkin kannattaa käyttää Poissonia, siitä saa kätevästi yhden maalin voitot kaivettua esiin. Ja monethan käyttävät Poissonia öpaut kaikkeen, futikseen, lätkään, baseballiin jne. Itse en käytä nba-laskelmiini, mutta ehkäpä tulevaan nhl:ään käytän jos ylipäätään alan kehittelemään systeemejä.

Ja Poissonistahan löydät kätevästi lisäinfoa Niko Marttisen teoksesta.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin