Tänään on 29.03.2024, 09:14.

Autokauppaa

Yleiseen turisemiseen muustakin kuin pelaamisesta.
Vastaa Viestiin
ManuMies
Jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: 26.07.2004, 21:52
Pisteitä: 0

Autokauppaa

Viesti Kirjoittaja ManuMies »

En tiedä onko ollut jo täälläkin , mutta.


Tämä poimittu OCF:n forumista.

http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... =3&start=0

Tässä tarinani kuinka autokauppa sujui Auto29 asiakaspalvelu tyylillä.

Ostin Opel Calibran Auto29:sta (http://www.auto29.net) Tampereelta keväällä. Kyseinen firma mainostaa sivuillaan rahoitusta ilman käsirahaa, mutta todellisuudessa ei mitään rahoitusta tarjoa, vaan heidän rahoituksensa on se että marssitaan Nordea-pankkiin joustoluottoa ottamaan.

Auto tuntui olevan ihan hyvässä kunnossa ja sellainen kun olin etsinytkin, vain sivupeili oli hajalla. Kuulemma oli hajonnut laivamatkalla (auto on siis tuontiauto). Kaupat syntyi sillä ehdolla että kauppias korjaa sivupeilin ja hommaa talvirenkaat alumiinivanteilla, ja auto siis katsastettuna. Maksoin hinnan mikä tuulilasissa oli tilisiirtona kerralla. Eli hintaa en edes ruvennut tinkaamaan.

Kauppias lupasi ensiksi auton heti seuraavaksi päiväksi kaupasta, mutta auton toimitus siirtyikin ensin sen takia että joutui viemään auton peltisepälle sivuvilkkujen laittoa varten, mutta myöhemmin auto viivästyi kuulemma tullin takia. Eli kauppias ei kuulemma saanut tullilta lappua maksetusta verosta katsastusta varten milloin minkin syyn takia, esim. tullivirkailija joka hoitaa asiaa on sairaslomalla.

Lopulta kauppias sai n. 3 viikon jälkeen auton katsastettua. Papereiden kirjoitus sovittiin katsastuskonttorille. Matkalla konttorille huomasin että sivupeili oli korjattu niin että oli leikattu peilin pala joka oli liimattu vanhan särkyneen päälle. Sähkösäätö ei oikein tuntunut pelaavan, ja myyjä sanoikin että hommataan siihen sitten alkuperäinen peili. Konttorilla yllätyksekseni toisena osapuolena papereihin nimensä oli kirjoittamassa joku ulkomaalaisyntyinen kaveri joka ei puhunut kunnolla suomea, käsittääkseni hän on kaveri joka oli auton saksasta tuonut, mutta en ole tästä asiasta vieläkään varma kuka hän oli. Mielestäni hyvään kaupankäyntiin kuuluu se että olisi jo etukäteen kerrottu kenenkä kanssa tässä loppujen lopuksi kauppaa käydään. No paperit kirjoitettiin ja mainitsin myös tälle kaverille että peili ei toimi kunnolla.

Talvirenkaat kävin noutamassa eräästä rengasliikkeestä. Täällä eivät olleet tietoisia että minulle pitäisi olla varattuna renkaat ja vanteet, eli siis myyjä ei tälläistä ollut heille infonnut. Rengasliikkeen myyjä soitti autokauppiaalle ja kysyi hintaa mitä setti saa tulla maksamaan. Sanoivat että on niin pihi autokauppias että katsotaan löydetäänkö mulle mitään. Etsinnän jälkeen kuitenkin löytyi yhden kesän erään myyjän Opeli alla olleet vanteet, ja niihin renkaat. 2 uutta ja 2 käytettyä nastarengasta. Olen loppupeleissä ihan tyytyväinen näihin.

Seuraavalla viikolla kävin myös allekirjoittamassa takuupaperin autoa koskien. Takuu koski autontekniikkaa ja takuu aika 3kk. Jälkeenpäin olen kuullut että kun firma myy käytetyn auton on heillä 6kk "vastuu" autosta, joten mikä tämän takuun virka oli loppujenlopuksi? Samalla otin peilin puheeksi sillä olin todennut että sähkösääto toimii erittäin vajaavaisesti, lämmitys ei ollenkaan ja lisäksi peili heiluu ajossa holtittomasti. Lupasi hommata minulle uuden/käytetyn alkuperäisen peilin. Parin viikon päästä peili irtosi.

Peilistä ei mitään kuulunut joten soittelin useaan kertaan, aina kerrottiin että henkilö joka peilin hommaa on joka saksassa autonhakumatkalla (tuo peilin mukanaan) tai suomessa mutta peiliä ei saksasta saanut tällä kertaa ja suomestakaan peiliä ei kuulemma saa. Soitin metroautoon ja he kertoivat että peili maksaa (muistaakseni) 120€ ja kolmenpäivän toimitusaika. Ilmoitin asiasta kauppiaalle ja hän sanoi että selvä, onhan se vähän kallis.

Peiliä ei kuitenkaan vieläkään kuulunut joten jätin soittopyyntöjä, soitin myyjälle joka vaan lupaili peiliä. 2½kk auton oston jälkeen kävin jälleen kerran henkilökohtaisesti liikkeessä, mutta tällöin kyseinen myyjä oli kuulemma sairaslomalla. Muut myyjät olivat kuin en olisi ollutkaan paikalla eivätkä suostuneet puhumaan kanssani. Kun vaatimalla vaadin ottamaan ylös soittopyynnön kirjoitti hän sen kalenteriin. Soittoa ei kuitenkaan taas kuulunut joten soitin liikkeeseen. Puhelu eteni tähän malliin:

Puhelu 5.7.2004 Klo: 14.23:29. Puhelun kesto: 52sec.

Auto29: Auto29
Minä: No Järvisen Mauri tässä hei.
Auto29: Hei
Minä: Soittelin taas kun ei ole tota noin niin soittopyyntöihin vastattu niin tota siitä Calibran sivupeilistä.
Auto29: Hetkinen, hetkinen, hetkinen... Kyllä se siitä muuten kysy.
Minä: Ni.
Auto29: Joo, määpäs tota noin... Määpäs sanon sille siitä... siitä tuota noin noin tänään. Tulee kohta on vaan käymässä tuolla rahoituskonttorissa.
Minä: Joo. Eikun mää...
Auto29: Mää sanon siitä niin niin. Kattoo kyllä se jotain hyvää sais tehdäkkin (???).
Minä: Joo mää on sitä nyt yli kolme kuukautta odotellut, niin tota.
Auto29: Joo.
Minä: Ei oikeen ole enään huumorintajua asian suhteen.
Auto29: Ni. No ei kait se huumorintajusta tai sivupeilistä voi kato ihmisellä olla, jos se niin vaikeeta on niin vedä ittes hirteen.
Minä: Eh...
Auto29: Tehdään tälläi sen asian kans sitten.
Minä: Öh...
Auto29: Morjens.
KLIK

Henkilö josta puhelussa puhuu on varmaankin tämä samainen ulkomaalais syntyinen kaveri joka oli toisena osapuolena kirjoittamassa nimen paperiin.

Tämän jälkeen asianajani vielä soitti kauppiaalle. Puhelimessa oli sama myyjä vaikka ei kyseistä keskustelua asianajajalleni suostunutkaan myöntämään. Lupasi kuitenkin olla minuun yhteydessä 12.7 mennessä, mutta puhelua ei koskaan kuulunut. Olen asian toistaiseksi tähän jättänyt. Olen vain lähettänyt sähköpostitse kiitokset loistavasta asiakaspalvelusta ja hyvät kesäntoivotukset.

Kauppias jonka kanssa olen kauppaa tehnyt on _käsittääkseni_ kyseisin firman "pomo".

Tänään kuulin myös että oli toista autonostaja ehdokasta kyseinen firma palvellut _kutakuinkin_ näin:
Myyjä myi autoa ruosteettomana. Ostaja ehdokas rohmas sattumanvaraisesti pohjaa ja käteen jäi pala ruostetta. Kysyi myyjältä että mitäs tämä sitten on? Jonka jälkeen myyjä pyysi asiakasta painumaan vittuun. (En tiedä oliko kyseessä sama myyjä).

Tästä voi jokain päätellä onko kaupankäynti kyseisessä firmassa reilua ja rehtiä? Saako sieltä tyydyttävää asiakaspalvelua? Omasta mielestä kaikkea muuta enkä halua olla missään tekemisissä enään kyseisin firman enkä myyjän kanssa.

Jos satutte käymään Tampereella Hatanpään alueella (Autotalolaakkosen takana), niin käykää toki kertomassa terveiset Järvisen Maurilta, että en ole vielä vetänyt itteäni hirteen, niin ja hyvät kesänjatkot tietenkin.
Olisihan kiva että ilmaisisitte paikalla myös oman mielipiteenne.

Toivoisin että postaisitte tämän viestini mahdollisimman monelle foorumille (erityisesti moottoriajoneuvoihin liittyville). Ja sen jälkeen ilmoitatta tänne (Opel Club Finlandiin) asiasta, jotta voin tarvittaessa kommentoida asiaa myös muilla foorumeilla. Minuun voi olla myös suoraan yhteydessä sähköpostilla: mauri.jarvinen@kolumbus.fi

t. Mauri "Jami" Järvinen

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


JAH
Jäsen
Viestit: 1180
Liittynyt: 06.03.2003, 15:02
Pisteitä: 80
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JAH »

Suosittelisin ko. henkilölle lämpimästi tämän tarinan lähettämistä Aamulehten, iltapäivälehtiin ja juorulehtiin sekä tietysti kaikkein pyhimpään eli Karpolle. Eiköhän niistä joku tähän tartu! Jälkiviisaus on aina kaikkien tyhmintä viisautta mutta ehkä joku tästäkin oppi sen että kun ostaa autonsa MERKKIliikkestä voi olla edes jossain määrin huokeammalla mielellä. Heillä ei ole varaa moiseen.

EDIT: Juu, nyt luettu vähän huolellisemmin! :wink:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Viimeksi muokannut JAH, 30.07.2004, 11:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hannu Jortikka: "Wake up Atte Pentikäinen this morning!"

Minikommentit


ManuMies
Jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: 26.07.2004, 21:52
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja ManuMies »

JAH kirjoitti:Suosittelisin lämpimästi tämän tarinan lähettämistä Aamulehten, iltapäivälehtiin ja juorulehtiin sekä tietysti kaikkein pyhimpään eli Karpolle. Eiköhän niistä joku tähän tartu! Jälkiviisaus on aina kaikkien tyhmintä viisautta mutta ehkä tästäkin oppi sen että kun ostaa autonsa MERKKIliikkestä voi olla edes jossain määrin huokeammalla mielellä. Heillä ei ole varaa moiseen.
Jostain syystä viestistäsi sain sellaisen kuvan että se oli osoitettu minulle :shock: , mutta jos katsot tarkkaan viestin niin huomaat että kyseessä en ole minä vaan toinen henkilö.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Sputnik
Jäsen
Viestit: 976
Liittynyt: 16.01.2003, 20:54
Pisteitä: 0
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sputnik »

Joo noita autoihin liittyviä foorumeita tulee melkeinpä eniten seurattua sekä niihin kirjoiteltua ja voi tosiaan sanoa että "nettikansalle" ei kannata v*****lla, nimittäin tästä Auto29-keissistä on linkitetty toi opelclubfinlandin linkki yli 60:een eri foorumiin (voi olla jo vanha tieto ja pahasti alakantissa) :wink: Ja tämä kaikki vain sen takia ettei firma voi reilun satasen osaa asiakkaalle luvatun mukaisesti hommata kunnolla. Jos yksikin jättää auton tuolta firmalta hankkimatta tämän keissin takia niin katteessa häviää varmasti yli 120 euroa :lol: En tosin usko että vain yksi kauppa tämän takia jää tuolla tekemättä :lol:

Toivottavasti autoliikkeisiinkiin saataisin pikku hiljaa sitä asiakaspalvelua :evil:

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Life is a game. Money is how we keep score.

Minikommentit


ManuMies
Jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: 26.07.2004, 21:52
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja ManuMies »

Sputnik kirjoitti:Joo noita autoihin liittyviä foorumeita tulee melkeinpä eniten seurattua sekä niihin kirjoiteltua ja voi tosiaan sanoa että "nettikansalle" ei kannata v*****lla, nimittäin tästä Auto29-keissistä on linkitetty toi opelclubfinlandin linkki yli 60:een eri foorumiin (voi olla jo vanha tieto ja pahasti alakantissa) :wink: Ja tämä kaikki vain sen takia ettei firma voi reilun satasen osaa asiakkaalle luvatun mukaisesti hommata kunnolla. Jos yksikin jättää auton tuolta firmalta hankkimatta tämän keissin takia niin katteessa häviää varmasti yli 120 euroa :lol: En tosin usko että vain yksi kauppa tämän takia jää tuolla tekemättä :lol:

Toivottavasti autoliikkeisiinkiin saataisin pikku hiljaa sitä asiakaspalvelua :evil:
Onhan tässä "ajankuluessa" ehtinyt ilmaantua paljon muutakin mätää kyseissä firmassa kuin pelkkä tuo 120e peili. Joten ihan niin pienestä ei olekaan kiinni. Internetin "vahvuuden" tämä kyllä osoittaa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Sputnik
Jäsen
Viestit: 976
Liittynyt: 16.01.2003, 20:54
Pisteitä: 0
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sputnik »

ManuMies kirjoitti:
Sputnik kirjoitti:Joo noita autoihin liittyviä foorumeita tulee melkeinpä eniten seurattua sekä niihin kirjoiteltua ja voi tosiaan sanoa että "nettikansalle" ei kannata v*****lla, nimittäin tästä Auto29-keissistä on linkitetty toi opelclubfinlandin linkki yli 60:een eri foorumiin (voi olla jo vanha tieto ja pahasti alakantissa) :wink: Ja tämä kaikki vain sen takia ettei firma voi reilun satasen osaa asiakkaalle luvatun mukaisesti hommata kunnolla. Jos yksikin jättää auton tuolta firmalta hankkimatta tämän keissin takia niin katteessa häviää varmasti yli 120 euroa :lol: En tosin usko että vain yksi kauppa tämän takia jää tuolla tekemättä :lol:

Toivottavasti autoliikkeisiinkiin saataisin pikku hiljaa sitä asiakaspalvelua :evil:
Onhan tässä "ajankuluessa" ehtinyt ilmaantua paljon muutakin mätää kyseissä firmassa kuin pelkkä tuo 120e peili. Joten ihan niin pienestä ei olekaan kiinni. Internetin "vahvuuden" tämä kyllä osoittaa.
Juu niin näyttää olevan. Meinasin kuitenkin sitä että tuosta 120 egen peilistä tämä "kansanliike" lähti liikkeelle. Eiköhän firma ole kohta konkassa, jossei asiakkaiden loppumisen takia niin sitten viranomaisten toimesta ja toivottavasti päälle liiketoimintakieltoa 100 vuotta. Vaikka harvemmin se tän alan heppuja paljon estää...

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Life is a game. Money is how we keep score.

Minikommentit


brickster
Jäsen
Viestit: 554
Liittynyt: 24.04.2003, 12:54
Pisteitä: 25

Viesti Kirjoittaja brickster »

Ja vielä kun suurin osa jutun lukijoista uskoo kaiken lukemansa ilman minkäänlaista kritiikkiä. (ei sillä että tässä jutussa olisi välttämättä kukaan paskaa puhunut , mutta yleensä asioihin on kaksi näkökantaa jotka poikkeavat kovasti toisistaan)

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Erektori
Jäsen
Viestit: 87
Liittynyt: 25.01.2004, 01:10
Pisteitä: 0

Viesti Kirjoittaja Erektori »

Tuli sama juttu mieleen kuin bricksterillä. Olisi kuitenkin kiva kuulla liikkeen edustajan kanta aiheesta. Vieläpä niin, että asianosaiset ovat naamat vastakkain keskustelemassa aiheesta. Ei netissä, täällä mustamaalaaminen on niin sairaan helppoa.

Itsellä ei ole autokauppiaista / autohuoltoliikkeistä oikein muuta kuin negatiivista sanottavaa. Eli tekee kyllä mieli niellä purematta auto29-juttu.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Berrie
Jäsen
Viestit: 1490
Liittynyt: 14.01.2003, 09:40
Pisteitä: 33

Viesti Kirjoittaja Berrie »

Taitaa olla autokaupassakin niin että laatu maksaa... sekä hyvä palvelu että hyvä auto. On toki pikkuputiikkejakin missä saa hyvää palvelua ja isoja joissa saa huonoa.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


toimitusjohtaja
Jäsen
Viestit: 3766
Liittynyt: 04.04.2003, 16:26

Tuotto: +4774.74 yks.

Palautus%: 105.99%

Panosten ka: 12.16 yks.

Vetoja: 6560

Pisteitä: 3507

Viesti Kirjoittaja toimitusjohtaja »

Itse olen kyllä sitä mieltä että missään tällaisessa asiassa ei kannata antaa huijareille senttiäkään siimaa.Ensin yhteys kuluttajaasiamieheen ja asia julkisuuteen.Jos ei tehoa niin oikeustoimiin vaan vaikka pienenkin asian takia.
Olen vetänyt monta firmaa&yksityishenkilöä tiukoille noilla toimilla ja aina siinä lopulta oikeus voittaa.Harvoin kukaan huijari haluaa oikeuteen vaan antavat periksi kun huomaavat että mies on tosissaan.Yrittävät vaan vitkastella joka käänteessä että jättäisin asian sikseen.

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Eltzu
Jäsen
Viestit: 435
Liittynyt: 24.04.2003, 22:26
Pisteitä: 0
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eltzu »

ManuMies:

Antaisin neuvoksi että pidä pää kylmänä ja hanki LUOTETTAVIA todisteita eli koita vaikka nauhoittaa puhelut, saada kirjallisia tositteita kaikesta mahdollisesta, muistele mahdollisia ULKOPUOLISIA todistajia jotka ovat kuulleet keskustelut jne. sillä poliisia kiinnostaa aina FAKTAT vaikkei niitä voitaisikaan ehkä yksityissuojan takia käyttää oikeudessa, mutta lisää varmasti tutkinta motivaatiota jos poliisikin vakuuttuu että liike röyhkeästi kusettaa. Jos nauhoitat puheluita niin koita olla itse tyynenä ja asiallisena sillä se antaa sinusta paremman kuvan tutkijalle ja mahdollisesti myös oikeussalille. Älä myöskään rikosilmoitusta antaessasi "keuhkoa" harmillisten tunteiden vallassa vaan koita olla vakuuttava, asiallinen ja tyyni asian suhteen.

Jos tulee joku oikeusjuttu niin parasta olisi yrittää muidenkin "hankalien asiakkaiden" jutut saada samalla kertaa saliin, jolloin lautamiehille tulee mielikuva että taitaa olla hämärä liike kun useamman asiakkaan kanssa ongelmia. Uskottavuutesi nousee silloin vaikka todisteet vaikeampi osoittaa.

Olen kuullut niitäkin juttuja että joku ilkeä petetyn asiakkaan kaveri oli ottanut autoja liikkeestä koeajoon ja laittanut hieman hiekkaa kaasarista moottoriin kun oikeus ei ollut voittanut... mutta eihän sinun tarvitse tehdä niin... :)

Tuli vielä mieleen että onko mahdollista purkaa kaupat kaiken tämän jälkeen vedoten siihen ettei sopimusehtoja ole täytetty? Ehkä se voisi saada kauppiaaseen vauhtia? Jos purku onnistuu, niin sitten kannattaa tosiaan tarkkaan miettiä asianajan kanssa kaikki mahdolliset sakkokoukerot kirjalliseen paperiin ja pyytää vielä 3 ULKOPUOLISTA todistajaa vahvistamaan sopimus (vaikka videokameralla jos ei muuten). Tosin ainahan on mahdollista että firma on menossa konkkaan, joten pakko niiden on hädän alla kusettaa...

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Minikommentit


Sputnik
Jäsen
Viestit: 976
Liittynyt: 16.01.2003, 20:54
Pisteitä: 0
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sputnik »

Eltzu: tää keissi ei ole tapahtunut ManuMiehelle vaan Manumies lähinnä linkitti tuon tapauksen tännekkin foorumille :wink: Lue tuolta opelclubfinlandista viimeisimmät "uutiset" :wink: Mutta muuten ihan hyviä ohjeita..

Pisteitä

Pisteitä yhteensä: 0. Antamasi peukut: 0.

Life is a game. Money is how we keep score.

Minikommentit


100% 200€ bonus librabet.com.

Katso kaikki vedonlyöntibonukset.

Vastaa Viestiin